Re: Energie r. 11
Dobrý den. Bez vytvořených dohadných položek na účtě 389 v r.2011
budou letos náklady na vodu, el., plyn z r.2011 nedaňové. Napravit by se to dalo, pokud máte povinnost DP k 30.6.2012 opravným DP (čas máte do 2.7., + ještě dalších 5 kalendářních dnů bez sankcí) nebo dodatečným přiznáním (povinnost DP k 31.3.2012).
Ve Vaší a.s. se nejedná o náklady, takže nemusíte časově rozlišovat. Všechno jsou zálohy, u nichž se vypořádávají přeplatky a doplatky.
Ovšem kromě nájmu - tam byste měli účtovat předpisy nájemného (výnosy i náklady). Pokud tomu rozumím, tak vaším HV je rozdíl mezi přijatým nájemným od nájemníků a nájemným placeným družstvu, po odpočtu vašicih provozních nákladů.
Bohužel tomu moc nerozumím. Nejsem účetní, od toho docházím na pravidelné schůzky. Toto nám však nejspíš nějak uniklo. Pravidelně účtuji o zálohách - 314.../221 a o nájemném pak 315/602 v případě nájmu, v případě služeb pak 315/324... Tak mi to bylo nastaveno účetní. Bohužel se nezmínila o vytvoření dohadné položky. Mluvila jedině, když dojde vyúčtování, o účtu 378 a to jenom zběžně.
Nejlepší pro vás bude, řešit to s vaší paní účetní. Pro r. 2011, abyste nemuseli nic opravovat bude lepší účtovat vyúčtování záloh na str. odběratelské i dodavatelské přes trojkové účty. A pro r. 2012 by bylo lepší zavést systém přes náklady a výnosy a dohadné položky. A to z toho důvodu, že když budete účtovat přes 5 a 6, tak vám v případě neuhrazení vašimi odběrateli vzniknou daňové pohledávky, na které lze tvořit zák. opravné položky, což při účtování přes trojky nelze. Vaše paní účetní by tomu měla rozumět :-) a vědět jak na to.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
Výše záloh na nemocenské pojištění, které zaplatí OSVČ v roce 2026
Špehování konkurence za pár stovek: Jak najít jejich slabiny a vytěžit z toho maximum