Re: Personalistika a razítko
Ptala jsem se ovšem na razítko a ne na to zda mám mezery. A smlouvu samozřejmě mám. Jde mi jen o to, že v případě elektronického podpisu sociálka požaduje ověřenou plnou moc a nevím zda je to nutné i v případě zasílání normálních formulářů poštou. Moji klienti si posílají přihlášky, odhlášky, ELDP osobně, takže orazítkují, podepíší a odešlou. Některým podepíšu já a orazítkuji. Teď ale řeším případ, kdy klient vůbec razítko nemá. V účetnictví je mi jasné, že třeba není, ale ve vztahu k úřadům (ZP a OSSZ nebo PSSZ) jsem se s tím nesetkala, tak se prostě jen ptám.
Nechápu proč mají někteří lidi pocit, že když se někdo zeptá na něco čím si není jistý, že musí hned hodnotit jeho profesní nedostatky. Ano každý se učí a já jsem hlavně účetní a ne personalistky.
Děkuji
Externě zpracovávám mzdy již několik let. Na běžné měsíční výkazy pro OSSZ a ZP razítko klienta nedávám, jen svůj podpis. NIkdy si žádný úřad nestěžoval. Plné moci na úřadech nemám.
Nikde není stanoveno, že plná moc má být v tomto případě ověřena.Žádnou plnou moc jsem neověřovala.Sama jsem měla klienta, který neměl na začátku razítko,
pracovnice OSSZ však trvala na tom, abych tam celou firmu k podpisu vypsala. Podotýkám, že s.r.o. mělo v OR způsob podepisování pouze podpis jednatele (ne razítko, ani firmu).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
Výše záloh na nemocenské pojištění, které zaplatí OSVČ v roce 2026
Špehování konkurence za pár stovek: Jak najít jejich slabiny a vytěžit z toho maximum
Mzdové účetnictví v roce 2025 aneb krátké ohlédnutí končícím rokem
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
19. 7. 2012 23:03
Budu zpracovávat externě mzdy pro podnik. Nevím zda je nutné výkazy ve vztahu k pojišťovnám a sociálce orazítkovat? Je to v zákoně? Nebo stačí podpis? A musím mít plnou moc?