Re: Dluhy
Za účetnictví vždycky odpovídáte Vy, jako podnikatelka, doporučuji být více ostražitá a nedovolit jednat účetní za svými zády. Ale k dotazu, nevím, jak jste zfalšovali nejen daňové přiznání, ale i přehledy na sociálku a zdravotní pojištění, doporučuji tam zajít a dát vše do pořádku. Samozřejmě dluhy na těchto institucích mohou být předmětem exekuce a vymáhání.
S.r.o. ze zákona musí vést podvojné účetnictví a je jedno, jaký má obrat, ten je důležitý pro plácovství DPH, pokud budete mít obrat nad milion za posledních 12 měsíců, musíte se stát plátcem DPH (ale to i jako současné fyzická osoba)
Já nic nefalšovala, věřila jsem účetní, že to udělá nejlépe.Prý jsem z předchozího roku tak ve ztrátě, že určitě nic platit nebudu a pak tohle. Také se mi nelíbilo psát příjmy do pokladny, když jsem žádné neměla........
L.
v první řadě bych si objela úřady (VZP, FÚ, OSSZ) a požádala bych je o kopii přehledu, na FÚ o kopii DP s tím, že jako OSVČ se k Vám toto vůbec nedostalo a že potřebujete vědět, kolik se za rok 2011 má doplácet na pojistném a na dani...
v druhé řadě bych změnila účetní!
co se týče založení s.r.o. - ve stručnosti, zákon o DPH platí jak pro OSVČ, tak pro s.r.o. stejně, obrat 1 milion platí, ale samozřejmě ještě záleží, jestli obchodujete s cizinou (tam je to trochu jiné a plátcem se můžete stát i když nebudete mít obrat 1 mil. Kč - ale to je na delší psaní).... pokud budete mít s.r.o., tak peněžní deník nevedete, ale musí se vést podvojné účetnictví a oproti daňové evidenci je to složitější....
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více jak 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026