Re: čerpání dovolené z předchozího mateř
zam-tel nemá povinnost Vám oznamovat, že Vám vznikl nárok na dovolenou.... Dovolenou z roku 2010 a z roku 2013 budete čerpat (pokud o to písemně zam-tele zažádáte) po skončení mateřské v roce 2013, před nástupem na rodičovskou dovolenou.... Budete mít současně 2 příjmy - jednak rodičovský příspěvek, který budete pobírat od úřadu práce a ten bude ihned po skončení mateřské a druhý příjem bude od zaměstnavatele - čerpání dovolené....
Vím, že zaměstnavatel nemá tuto povinnost, ale několikrát jsem se na to účetní ptala a ta mi tvrdila, že mám nárok pouze na dny do 8.3.2010 než nastoupím na mateřskou - což je cca 4 dny(nevím přesně). Mám jen obavu, zda mi dovolená z roku 2010 nepropadne a opravdu jí budu moci vyčerpat s dalším nárokem na dovolenou za rok 2013.
Děkuji Vám za odpověď
Podle ZP, který platil loni, by vám nástupem na další mateřskou dovolená propadla, ale protže jste byla 1.1.2012 ještě na RD, dovolená z roku 2010 se vám převedla. Vyčerpáte si ji po skončení další MD nebo RD.
§ 218:
(4) Nemůže-li být dovolená vyčerpána ani do konce následujícího kalendářního roku proto, že zaměstnanec ... z důvodu čerpání mateřské anebo rodičovské dovolené, je zaměstnavatel povinen určit dobu čerpání této dovolené po skončení těchto překážek v práci.
Určitě jí na to upozorním! Jen potřebuji získat všechny potřebné informace, abych mohla něčím argumentovat.
Našla jsem na netu, že podle ZP § 218 ods. 3 si vyčerpám dovolenou za rok 2010 po skončení rodičovské. Na druhou stranu ZP §223 píše, že by se mi dovolená měla krátit o 1/12 za prvních 100 dní, atd.
TAkže teď nevím, zda se mi dovolená bude o něco krátit, či nikoliv?
Děkuji
MD vám končila asi v září, takže do konce roku to 100 zameškaných pracovních dnů není. Záleží tedy na tom jestli jste před nástupem na MD chodila do práce nebo měla neschopenku. Musíte nasčítat všechny zameškané směny za kalendářní rok.