Re: výpověď § 52 písm.c
§ 52 odst.c ZP - stane-li se zaměstnanec nadbytečným vzhledem k rozhodnutí zaměstnavatele nebo příslušného orgánu o změně jeho úkolů, technického vybavení, o snížení stavu zaměstnanců za účelem zvýšení efektivnosti práce nebo o jiných organizačních změnách.
Nejsem právník, jsem mzdová účetní, takže ze své praxe mohu říci, že postup, který vaše ředitelka zvolila je běžný. Pokud potřebujeme z důvodu nadbytečnosti propustit zaměstnance, tak nejdříve volíme krok, že se snažíme se zaměstnanci domluvit na zkrácení úvazku, aby k výpovědím nemuselo dojít. Pokud k dohodě nedojde, pak přistupujeme k výpovědím.
Tím, že jste výpověď nepodepsala, ale podepsal svědek, že jste převzetí odmítla podepsat, výpovědní doba běží a váš prac. poměr bude ukončen k 31.10.2012.
ano odstupné nám bude vyplaceno, to je i ve výpovědi uvedeno - díky
>>Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda je má paní
>>ředitelka v právu dát mi tuto formu výpovědi. Došlo k
>>tomu,
>>že mi chtěla dát podepsat dohodu o změně pracovní
>>smlouvy, která se týkala snížení pracovní doby. Tuto
>>dohodu jsem nepodepsala neboť jsem s tím nesouhlasila
>>a
>>hlavně je nás na pracovišti více se stejným prac.
>>zařazením a snížení prac. doby chtěla nechat podepsat
>>jen
>>někomu, což se mi zdálo diskriminační. Jenže druhý den
>>na
>>to, přišla a dala nám výpověď dle § 52 písm.c), kde
>>důvod byl odmítnutí víše zmíněné dohody která vedla
>>ke
>>zvýšení efektivnosti práce na pacovišti. Výpověď jsem
>>nepřevzala, ale jiná kolegyně potvrdila písemně, že
>>mi
>>byla předána. Teď nevím jestli se můžu nějak bránit,
>>protože o žádnou efektivitu práce nejde, protože
>>zároveň s tím byla jinému zaměstnanci zvýšena pracovní
>>doba
>>a mzdové náklady tedy budou stejné. Prosím poradíte
>>mi
>>někdo, jsem z toho taková znechucená. Moc díky
>
>přistupujeme k výpovědím.
>Tím, že jste výpověď nepodepsala, ale podepsal svědek,
>že jste převzetí odmítla podepsat, výpovědní doba běží