Re: Prosím POHODÁŘE - likvidace závaz.+p
Já bych vystavila uzavřením DPH pohl.z nadm.odpočtu bez zaúčtování a likvidovala vystavenou ost.pohl. int.dokladem 395-/343...dle členění, zálohu na daň z příjmů máte vystavené závazky z mezd 331/342 a likvidace 342/395 i částečně, Fú vám určitě vyhotoví zápis a mělo by to sedět. Zápis 342/343 se mi zdá nekorektní.
Děkuji takže postup by byl následující:
1. OZ 395000/343000 částka = výše nadměru
2. INT 342000/395000 částka = výše nadměru= 2,5 zálohy na DP
K likvidaci mi pak už zbyde jen 1/2 zálohy na DP. Je to tak?
Hledala jsem to totiž v účetních souvztažnostech a tam je 341,342,345/343 = Nadměrný odpočet DPH finančním úřadem použitý na nedoplatek jiné daně.
Na základě čeho provedu vzájemný zápočet, když nemám nic od FÚ v ruce?
Děkuji.
JIv
FÚ Vám určitě pošle oznámení o převodu daně na jinou daň. Posílají to vždy ( i když někdy se zpožděním).
Já takový předpis nenašla, ale pokud to máte, tak udělejte, jak popisujete, jen bych doporučovala nelikvidovat bez vazby, nadm.odpočet dejte bez zaúčtování a int.dokladem likvidujte dluhy 342 vůči nadm.odpočtu 343. zbyde tam 1/2 zálohy,tak jak píšete.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
26. 11. 2012 11:45
Dobrý den,
prosím o radu. Za minulý kvartál jsme měli nadměr DPH. Vzhledem k tomu, že jsme v prodlení s odvodem záloh na daň z příjmu za zaměstnance, tak nám FÚ nic nevrátí. Nadměr nám pokryje platbu 2,5 odvodů záloh na DP. Jak správně zaúčtovat?