Re: OT: Totálně zblblá účetní ;-)
Milá L., děkuju za pochopení :-) Pro M: - musím si nějak označit již zpracované faktury - jsem externí účetní a doklady si od klienta půjčuju pro zaúčtování do našeho (externího) účetního SW a zase je vracím. Oni si tam doklady číslují a hlídají si jen sklad a fakturaci. Já tudíž potřebuju mít přehled, které doklady jsem už měla a které ne. Razítko je z toho důvodu nejjednodušší. Jinak kvůli předkontacím atd. samozřejmě používám souhrnné sestavy.
Milá/ý ..., myslím, že v této branži to máme těžké všichni, ať už jsme účetní externí nebo jako zaměstnanci. Vaše představa je víceméně správná, jen kvartální plátci posbírají ty doklady každý kvartál, neplátci každý rok, měsíční každý měsíc - a k těm největším si pro doklady radši docházím průběžně. Faktem je, že když se kvartálně sejde spousta těch "malých" kvartálních klientů, tak je to slušná kupa. A každý z nich má představu, že toho má JEN TROCHU a že to přece musíme mít "za chvíli" zpracované... Přeju všem - i sobě - pevné nervy a dny s aspoň 48 hodinami :-)
Re: OT: Správný závěr
tak,tak, nebýt cíleně komplikovaného systému všech možných předpisů, tak je fůra lidí bez práce- auditoři, ext.účetní, různí poradci, advokáti, notáři a nevím, kdo ještě, víte, jak by narostla nezaměnanost a klesl daňový výnos do mírovy kasičky? to přece nelze dopustit.Proto raději umělá zaměstnanost, zbytečná práce, ale prašulky do státní kasy tečou.
Evo,
měla byste si zapamatovat toto lednové zpracování účta jako vysoce pohodové, neboť:
1) cca od 2/2013 naběhne sledování nespolehlivých osob
2) od 3/2013 vznikne povinnost sledovat, zda se platí na účty, které byly zveřejněny na netu
3) od 4/2013 se formuláře na nemocenské budou muset podávat pouze elektronicky
4) od 1/2014 nabývá účinnost Nový ObčZ
5) ke stejnému datu se mění stovky předpisů a začnou platit desítky úplně nových předpisů
6) od 1/2014 nabývá účinnost Zákon o korporacích
7) od 1/2015 (možná již od 1/2014) nabývá účinnost JIM