Re: RZD a potvr. o zdan. příjm. ze záv.
>>>Dobrý den,
>>>v RZD mi u jednoho zaměstnance vyšel přeplatek (na
>>>formuláři Výpočet daně a daň. zvýhodnění ř. 22), do
>>>potvrzení o zdan. příjmech toto patří do řádky
>>>"Přeplatek
>>>na dani §38ch", že ano?
>>>U druhého zaměstnance mi v RZD vyšel doplatek (na
>>>formuláři Výpočet daně a dań. zvýhodnění ř. 30), do
>>>potvrzení o zdan. příjmech to patří do řádky
>>>"Doplatek
>>>za
>>>zúčtování §35d, že ano?
>>>
>>>Jsem začátečník a potřebovala bych se ujistit, předem
>>>děkuji.
>>
>>Vy jste jim udělala RZD a teď jim budete vystavovat
>>potvrzení o zd.příjmech a oni si budou podávat
>>přiznání?
>>Nebo jak to mám chápat?
>
>Ne, to samozřejmě ne. Jen vystavíme potvrzení o
>zdanitelných příjmech všem a zakládáme si ho do složek :-)
>Dělám všem RZD, daňové přiznání si nepodávají.
v zúčtování by vám neměl vyjít nedoplatek, někde máte asi chybu
V pořádku, já už jsem v tom řádně zamotaná :-)) No podle toho co mi vyjelo z programu tak je to přeplatek na dani po slevě - řádek 31.a)
Mě šlo o to kam ho doplním do potvrzení o zdanitelných příjmech, protože to tu tiskneme a zakládáme každému do složky
zaměstnavatel nemá co požadovat, podle zákona o daních z příjmů si může požádat pouze zaměstnanec-poplatník
§ 38j
(3) Na žádost poplatníka je plátce daně povinen za období, za které byla vyplácena nebo zúčtována mzda, vystavit nejpozději do deseti dnů od podání žádosti doklad o souhrnných údajích uvedených ve mzdovém listě, které jsou rozhodné pro výpočet základu daně, daně, záloh a pro poskytnutí slevy na dani podle § 35ba a daňového zvýhodnění. Kopii vystaveného dokladu plátce uschová.
Trošíčku dost je asi pošahaný a ne zvláštní, zkoušela jste mu vysvětlit k čemu toto potvrzení slouží a komu se vystavuje? Třeba někde něco slyšel a blbě to pochopil. Ty byste takhle mohli do foroty vyplňovat potvrzení o průměrném výdělku a další co se vyplňují jenom při určitých příležitostech.