E-shop v CR

  • (neregistrovaný)

    15. 3. 2012 18:41

    Dobry den,
    muj dotaz je ohledne podnikani v CR. Trvale ziji v zahranici - ve Spanelsku,kde mam cinnost registrovanou a platim dane.vlastnim jeden kamenny obchod  a e-shop.Rada bych se stala dovozcem do CR. Myslim,ze dane bych mela platit jen tady ve Spanelsku.Muj dotaz je,zda muzu skladovat zbozi v CR,nebo musim zazadat o nejake povoleni?Plati se nejake poplatky za dovoz?
    dekuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 16. 3. 2012 15:43

      bez přezdívky

      Dobrý den,

      tomatu tématu se věnuje článek
      http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/pravo-v-podnikatelske-praxi/opu-podnikani-zahranicnich-osob-v-cr/1001817/55610/

      K Vašemu dotazu. Můžete zde skladovat zboží a povolení není potřeba, pokud to nebude zboží, u které je omezení zákonem.
      http://www.celnisprava.cz/cz/dalsi-kompetence/ochrana-spolecnosti-a-zivotniho-prostredi/Stranky/default.aspx

      K Vašemu podnikání vidím několik oblastí, kde může vzniknout problém.

      1) Platby
      - pořád převládají zákazníci, kteří chtějí platit na dobírku, takže je potřeba mít bankovní účet v ČR
      - s tím souvisí dopravce, protože česká pošta stále odbavuje nejvíce zásilek
      2) Reklamace
      - zákazníci mají právo na 14 denní lhůtu vrácení zboží bez udání důvodu
      - výměna zboží - nemyslím si, že se zákazníkům bude chtít posílat zboží do Španělska
      3) Nedůvěra zákazníků
      - český zákazník je nedůvěřivý a když uvidí španělskou adresu, tak bude nedůvěřivý mnohem víc
      4) DPH
      - při překročení limitu se budete muset stát plátcem DPH u nás.
      5) Drobní podnikatelé, kteří by Vám chtěli nabídnout své služby o Vás nebudou mít zájem, protože by se museli stát plátci DPH.

      Vím, že jste mluvila o skladě u nás, ale ten sklad bude muset někdo obsluhovat a výše uvedené problémy řešit, proto si myslím, že bude jednodušší, když ta osoba si zřídí živnostenský list a bude vystupovat místo Vás. Vy budete zboží prodávat této osobě a ona to bude prodávat u nás a řešit i marketing.

      Jednak se vyhnete problémům v podobě daní, reklamací, ale odpadne i "nedůvěra" zákazníků.

      V případě dotazů mě neváhejte kontaktovat.

      S pozdravem

      Tomáš Bzirský

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).