E-shop - dovoz oblečení ze zahraničí/přeposílání objednávek

  • (neregistrovaný)

    16. 3. 2012 17:53

    Dobrý den,

    plánuji obchodovat s jedním e-shopem z Ruské federace, jednalo by se o oblečení.

    Chci se tedy zeptat, které náležitosti a povinnosti musím vyřídit, aby bylo vše legální?

    Jedná varianta je, že bych si u nich objednal například 100-300ks oblečení, které by se do ČR poslalo obchodním balíkem, který by se nechal proclít, zaplatilo by se DPH a vše co je potřeba. Já bych to oblečení zde převzal a následně rozeslal zákazníkům v ČR, kteří si to na mém e-shopu zakoupili.

    Druhá varianta je přeposlání objednávky přímo do Ruska, které by posílalo balíky přímo zákazníkům do ČR, tato varianta není moc výhodná, jelikož poštovné značně ovlivní cenu balíku, pokud se bude posílat po jednom kusu. Tato varianta mě napadla z toho důvodu, jelikož je možné, že z Ruska občas dorazí neoriginální oblečení (prodej neoriginálního oblečení tam povolen není, ale nikdo to tam zřejmě nekontroluje) Já tomu bohužel nebudu moct nijak předejít, ovlivnit a také poznat, zda-li se jedná o original nebo ne. Pokud by tedy z Ruska dorazilo neoriginální oblečení a já ho zde prodal zákazníkům, kteří by to poznali, mohou mě nahlásit na nějakém úřadě/policii nebo něčem podobném, že porušuji zákon a prodávám neoriginál oblečení? Zřejmě se to ani nestane, ale co kdyby. Proto se ptám, abych předešel případným problémům.

    Pokud by jste mi mohli odpovědět přímo na email, bylo by to lepší. A zároveň poslat kontakt na právníka/odborníka, který se v tom vyzná a mohl by poradit osobně, jsem ochoten samozřejmě zaplatit.

    Přichází totiž v úvahu i varianta otevření ruské pobočky v ČR, kde by majitel byla ruská společnost, tudíž by v případě padělku se hůře dohledával ten, kdo je za to zodpovědný.

    Předem Vám děkuji za odpověď
    S pozdravem
    LukášM.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 3. 2012 19:31

      bez přezdívky

      Dobrý den,

      první varianta je určitě lepší, protože jak jste napsal druhá varianta není vůbec výhodná. Jednak by to bylo drahé a hlavně by byl problém s reklamacemi. Nesmíte zapomenout, že  zákazníci mají právo na 14 denní lhůtu vrácení zboží bez udání důvodu a nedokážu si představit, že by to posílali zpátky do Ruska a hlavně je tu i určitá nedůvěra lidi, kdyby na e-shopu vystupoval ruský subjekt, protože minimálně v obchodních podmínkách musí být uveden prodávající.

      Pro právní radu můžete využít http://poradna.podnikatel.cz/index.php/board,101.0.html

      Originalita zboží - to je všeobecný problém, protože i v kamenných obchodech se prodávají sem tam padělky a sami prodávající to ani netuší, protože dnešní padělky jsou vysoce kvalitní určitě je dobré si zajistit osvědčení o původu nebo prohlášení vývozce, že jsou to originály. Minimálně se tím jistíte sám.
      Více na: http://www.celnisprava.cz/cz/clo/puvod-zbozi/Stranky/textil.aspx a hlavně její příloha I

      > Přichází totiž v úvahu i varianta otevření ruské pobočky v ČR, kde by majitel byla ruská společnost, tudíž by v případě padělku se hůře dohledával ten, kdo je za to zodpovědný.

      Takto bohůžel přemýšlí mnoho podnikatelů, ale neuvědomují si sílu internetu, takže v případě prvních problémů se zákazníci ozývají a navzájem se upozorňují.

      S pozdravem

      Tomáš Bzirský

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).