Chachá ... to je vždy zapeklité
optimální je varianta b)
Ovšem při větším množství faktur je třeba hlavně tu fakturu nezapomenout uhradit a současně mít možnost odpočtu DPH. Já osobně bych ji ve chvíli přijetí účtoval někam do podrozvahy podobně jako přijaté zálohové faktury. Jenomže co pak s tím DPH. Ještě jsem neviděl program, který by si s podrozvahy uměl něco šoupnout do řádku 40 přiznání k DPH.
Takže ve vyjímečných případech přežiju i variantu a) alternativě u varianty a) proúčtuju k 31.12. 321/381 (tzn. DPH mi v účetnictví zůstane proti závazku).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
28. 3. 2012 11:43
Otázka pro fajnšmekry.
21.12.2011 došla faktura na nájemné na leden, splatnost 4.1.2012, zaplaceno 4.1.2012
Podle teorie je nákladem příštího období (2012) pouze částka ZAPLACENÁ v běžném období (2011)
Jaké účtování došlé faktury je správné?
a) 381 / 321 ke dni 21.12.2011
b) 518 / 321 ke dni 1.1.2012
c) jiné?