Reklamace mezi právnickými osobami

  • (neregistrovaný)

    25. 4. 2012 11:27

    Dobrý den,

    kdo platí dopravu k dodavateli zboží při reklamaci, kdy dodavatel prodal zboží i s dopravou odběrateli - právnické osobě? Prosím o zodpovězení ve variantách, kdy reklamace je či není oprávněná.

    Děkuji předem.

    Josef Vávra

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 4. 2012 16:59

      bez přezdívky

       Protože je odběratel právnická osoba, budeme vycházet z toho, že se daný vztah řídí obchodním zákoníkem. Rozhodující bude, co mají dodavatel a odběratel stanovené ve smlouvě. Pokud tuto situaci smlouva neupravuje, bude se postupovat následovně. „Reklamaci“ můžete uplatňovat, ve smyslu zákona, pouze pokud je sjednána záruka za jakost ve smyslu ustanovení § 429 a násl. obchodního zákoníku. Zákon rozlišuje záruku za jakost a nároky z vad zboží. Nicméně pro oba tyto instituty platí ustanovení § 440 obchodního zákoníku, které stanovuje, že se nároky z vad zboží (i nároky ze záruky za jakost) nedotýkají nároku na náhradu škody.  Náklady spojené s dopravou zboží při „reklamaci“ se dají posuzovat jako majetková újma, která takto vznikla v souvislosti s reklamací. V případě, že je tedy „reklamace“ oprávněná, má odběratel nárok na náhradu nezbytných nákladů vynaložených na dopravu zboží k „reklamaci“. V případě, že by „reklamace“ nebyla oprávněná, nárok na náhradu nákladů odběrateli nepřísluší.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).