Protože je odběratel právnická osoba, budeme vycházet z toho, že se daný vztah řídí obchodním zákoníkem. Rozhodující bude, co mají dodavatel a odběratel stanovené ve smlouvě. Pokud tuto situaci smlouva neupravuje, bude se postupovat následovně. „Reklamaci“ můžete uplatňovat, ve smyslu zákona, pouze pokud je sjednána záruka za jakost ve smyslu ustanovení § 429 a násl. obchodního zákoníku. Zákon rozlišuje záruku za jakost a nároky z vad zboží. Nicméně pro oba tyto instituty platí ustanovení § 440 obchodního zákoníku, které stanovuje, že se nároky z vad zboží (i nároky ze záruky za jakost) nedotýkají nároku na náhradu škody. Náklady spojené s dopravou zboží při „reklamaci“ se dají posuzovat jako majetková újma, která takto vznikla v souvislosti s reklamací. V případě, že je tedy „reklamace“ oprávněná, má odběratel nárok na náhradu nezbytných nákladů vynaložených na dopravu zboží k „reklamaci“. V případě, že by „reklamace“ nebyla oprávněná, nárok na náhradu nákladů odběrateli nepřísluší.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
25. 4. 2012 11:27
Dobrý den,
kdo platí dopravu k dodavateli zboží při reklamaci, kdy dodavatel prodal zboží i s dopravou odběrateli - právnické osobě? Prosím o zodpovězení ve variantách, kdy reklamace je či není oprávněná.
Děkuji předem.
Josef Vávra