E-shop s dovozem ze třetích zemí

• (neregistrovaný)

30. 9. 2012 15:27

Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, jak to funguje v případě daňového přiznání.
    Založila jsem si eshop, budu dovážet s Anglie, Polska (velkoobchody) a dále také ze třetích zemí přes ebay. Jednoduše řečeno zprostředkovatel.
    Jsem neplátce. Studuji střední školu, mám podnikání jako vedlejší činnost.
    První dotaz je : Budu podávat v březnu své první daňové přiznání od začátku podnikání, můžu hned jako první uplatnit paušální výdaje?
    Další dotaz: Pokud to správně chápu, musím zavolat na celnici, oznámit jim, že podnikám a ať na mé jméno zastavují všechny balíky a proclí je a zdaní?
    Pokud bych tam nezavolala a nenechala si to takhle právně ošetřit, co se stane? Já přeci uplatňuji výdaje paušálem, takže nemusím nikdy předkládat, odkud dovážím, za kolik apod.
    A ještě jeden dotaz : Je problém, že mám živnostenský list už od dubna, ale začínám podnikat až teď? Neměla jsem finance na dřívější nákup prvních věcí. Je to velký důvod k tomu, aby mě kontroloval finanční úřad? Kdybych se tam šla třeba zeptat, jestli to není problém, že z důvodu financí začínám až po půl roce..
    Byla by určitá šance, že by si mě zapamatovali a pak by jim to nebylo divné? Žiji v menším městě, cca 12-14tis obyvatel. Nemám černé svědomí, ale kontrole se chce samozřejmě vyhnout každý, nic příjemného to není.

Děkuji moc za odpověď.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 2. 10. 2012 14:28

bez přezdívky

Dobrý den,