Kráticí koeficient

• (neregistrovaný)

27. 7. 2016 8:26

Dobrý den, prosila bych o pomoc. Máme dvě firmy. Jedna firma má zdanitelná plnění druhá zdanitelná i osvobozená. Obě firmy jsou plátci
    DPH. Ale třeba rež. materiál se nakupuje na firmu, která má pouze zdanitelná plnění. Pak ale spotřebovaný materiál přefakturovávám na tu druhou firmu. Můžu si nákup rež. materiálu odečíst celé DPH nebo to musí jít do kráticího koef.? A teď jsem se zamotala, protože ta jedna firma pronajímá té druhé nebytové prostory. Nájem je osvobozený od DPH a elektřinu té druhé firmě přefakturováváme uřitým podílem. Jak je to vlastně s odpočtem DPH u elektřiny. Musím fa. za el. dávat do KK nebo si můžu odečíst DPH celé, když jim to přefakturovávám a odvádím DPH. Jsem začátečník a dost v tom plavu. Nevím jestli je to srozumitelné. Teď opravdu nevím, kdy se musí na vstupu použít kráticí koeficient.
    Moc děkuji za každou odpověď.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 7. 2016 9:05

Lenka S. (neregistrovaný)

Re: Kráticí koeficient
      Co tím krátícím koeficentem vlastně myslíte? Poměrnou část?
      A nejde náklady vystavavovat pouze na jednu společnost a pak ta společnost přefakturovávat za provoz firmy té druhé? Není to snažší?

• 27. 7. 2016 9:48

zač.úč. (neregistrovaný)

Ano myslím poměrnou část, že si nemůžu odečíst celé DPH ale jenom něco.
      No to by bylo lepší, a bylo by to plný odpočet v té jedné firmě a ta druhá by už si s tím poradila po svém.
      A je to teda tak, že když se elektřina fakturuje na jednu firmu a pak to té druhé přefakturovává, tak mám plný odpočet?
      A kdybych musela krátit na vstupu, třeba u elektřiny, tak se už krátící koeficient dává u jednotlivých plateb - záloh, nebo až potom při celkovém vyúčtování. Ono to myslím vyjde nastejno. Protože když mi přijde faktura, tak všechny odpočty u záloh vrátím v plné výši a jenom vyúčtování dám do KK. Je to tak?
      Nějak se v tom krácení ztrácím.
      Moc děkuji.