Daňové přiznání za rok 2016

• (neregistrovaný)

26. 3. 2017 11:07

Dobrý den,
    od 1.11.2016 pracuji jako zaměstnanec (do té doby na mateřské dovolené).
    Za rok 2016 podávám daňové přiznání, jelikož jsem ale pracovala v roce 2016 jen 2 měsíce tak na řádku č. 45 daňového přiznání mám 0.Uplatňuji daňový bonus na 2 děti, který jsem už dostala vyplacen ve mzdě. Nyní dle výsledku daňového přiznání mám nedoplatek ve výši vyplaceného daňového bonusu na děti, jelikož celkový příjem nedosáhl nějakého minima. Prosím o radu jak je to možné? Děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 3. 2017 11:17

.. (neregistrovaný)

Re: Daňové přiznání za rok 2016
      Z jakého důvodu podáváte DPFO?
      Jinak ano, v případě, že jste nedosáhla ROČNÍ částky stanovené pro daňový bonus na děti a podáte DPFO, tak budete muset daňový bonus vrátit.

ZDP § 35c
      Daňové zvýhodnění pro poplatníky daně z příjmů fyzických osob
      (4) Daňový bonus může uplatnit poplatník, který ve zdaňovacím období měl příjem podle § 6, 7, 8 nebo § 9 alespoň ve výši šestinásobku minimální mzdy; u poplatníka, který má příjmy pouze podle § 9 nesmí výdaje převýšit tyto příjmy. ...

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-586

• 26. 3. 2017 11:24

kačka1 (neregistrovaný)

Daňové přiznání podávám z důvodu příjmu z akcií (několik ks zahraničních akcií ze kterých jsme dostala dividendu)
      Pokud by mě dělal roční vyúčtování zaměstnavatel (není už pozdě?), tak nic nebudu doplácet?Děkuji

• 26. 3. 2017 12:29

.. (neregistrovaný)

Zaměstnavatel nesmí zpracovat RZD v případě, že má zaměstnanec povinnost podat DPFO. I když stejně je už pozdě, musela byste podat svému zaměstnavateli žádost o RZD za rok 2016 do 15.2.2017

Jak vysoký příjem z akcií máte? Vyšší nebo nižší jak 6.tis.Kč?

ZDP § 38g