Re: Jednoduché účetnictví
Pokud v budově byla vodoinstalace a topení, ale bylo vadné, pak jde o opravu. Výdaje na opravu uvedete jako provozní režii (pokus si chcete výdaje rozlišit podle účelu). Podmínkou uplatnění výdajů na tyto opravy jako daňového výdaje je zařazení budovy do obchodního majetku. Jelikož nákup budovy nelze dát jednorázově do výdajů, ale budete ji evidovat jako DHM, uvedete na kartu DHM, kde uvedete datum pořízení, pořizovací cenu a datum zařazení do používání. Do daňových výdajů lze uplatnit postupně pouze formou odpisů. Pokud by budovu nebylo možno užívat k podnikání bez uvedených oprav a nemohla by tedy být zařazena do používání (nesplňovala by podmínky pro zařazení dle § 26/5 zákona o dani z příjmů), pak i tato opravy byly součástí vstupní ceny a do výdajů by se uplatnily
až formou odpisů.
Re: Jednoduché účetnictví
Jestli to chápu správně, tak veškerý materiál na opravy topení,
vodoinstalaci a kanalizaci dám na provozní režie - označené
jako oprava budovy. A pokud provedeme i do budoucnosti
oplocení, tak to bude zase zhodnocení, protože tam žádné
není, je to správně?
Jinak moc děkuji.Jindra
Re: Jednoduché účetnictví
Ano chápete to dobře. Pokud tam něco bylo a to se opravilo, tak je to výdaj. Pokud tam postavíte něco nového, co tam nebylo, je to zhodnocení.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
23. 10. 2005 12:45
Manžel zakoupil budovu v hodnotě 50 000,-.
Tuto hodnutu jsme uvedli do peněžního deníku v den platby
jako majetek.( Manžel podniká v instalaterských prací.)
Budova má sloužit jako prodejna a sklad materiálu.
Protože budova je již starší, museli jsme provést různé opravy.
Dotaz zní:
Jakou hodnutu uvádět do peněž.deníku, když manžel zakoupil
materiál na opravu vodoinstalace, topení a sám si provedl
tuto práci. Musí si sám sobě vyfakturovat tuto práci a materiál?
Nebo zakoupený materiál dáme jako zhodnocení budovy?
Prosím o bližší informaci. Hledala jsem to i v průvodci podnikatele od Vlasty Ptáčkové a moc tomu nerozumím.
Prosím o vysvětlení, ale pro laiky. Děkuji Jindra