Re: odpis pohledávky - názor
a jak je to v případě, že pohledávka vznikla po 1.1.2014 ve výši 355.000 Kč, hradil po částek a zůstal nedoplatek ve výši 30.000 Kč. Jedná se o pohledávku do 30.000 Kč nebo musím brát výši v době vzniku?
děkuji
děkuji. studuji, čtu a blázním,...
prosím ještě radu. mám 3 pohledávky k jednomu dlužníkovi. všechny vznikly po 1.1.2014. součet všech tří pohledávek je 306 tis. Kč a všechny tři byly splatné v v prvním pololetí roku 2015. na konci roku 2015 vstoupila společnost do insolvence a pohledávky jsme přihlásili v 12/15 k soudu a vytvořila jsem zákonnou OP dle par. 8, ale ve výši 100 %. To je špatně, že? mohla jsem jen do výše 50 %? Co teď? přiznání za rok 2015 samozřejmě odevzdané....
ano, jsou to dva různé případy, které tady popisuji - jedno dle §8 a druhé 8a)
takže shrnu:
§ 8) - insolvence, pohledávky přihlášena, tvořím vždy OP ve výši 100 % a ruším až na základě rozhodnutí soudu
§ 8a) - tvořím u pohledávek nad 30.000 Kč a dle vzniku (zda před či po 1.1.2014) a tvořím dle splatnosti OP, rozpustit před promlčením a pohledávku mohu daňově odepsat
§ 8c) - pohledávky do 30.000 Kč, po splatnosti 12 měsíců tvořím OP 100 % a před promlčením zruším OP a odepíšu pohledávku daňově
ANO??? je to tak?
moc děkuji, opravdu si vážím Vašeho času
děkuji.
šlo by to dle odstavce 1 ? jako k nepromlčené pohledávce vzniklé do 31.12.2013 , 100% po 36 měsících po splatnosti ?
Pohledávka- nedoplatek fa ve výši 13.000 (celk.výše fa 116.000 ), byla splatná v 06/2012, přihlásili jsme ji v 04/2016. Tím, že byla uznána, není tady ještě promlčená?
děkuji za objasnění
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic