Re: Reklamace
>>Dobrý den, zakoupila sem si sportovní obuv v
>>nejmenované prodejně, zhruba po roce mi popraskala
>>kůže (
>>pravděpodobně to však nebyla pravá kůže ) na pravé
>>botě v
>>místě ohybu špičky. Obuv sem reklamovala a byla mi
>>vrácena s vyrozumněním, že reklamační dobu nelze
>>zaměňovat s životností obuvi, že zřejmě k vadě došlo
>>mechanickým poškozením ( což je na první pohled
>>nesmysl ) a že
Toto vyjádření je naprosto správné, chyba je pouze v tom, že 6 měsíců nelze u kvalitního výrobku považovat za lhůtu, ve které může při správném použití dojít k takovému opotřebení.
>>sem asi zvolila špatný druh obuvi. Vzhledem k tomu,
>>že
>>je evidentní, že se jedná o nekvalitní materiál,
>>chtěla bych nadále požadovat vrácení peněz nebo
>>výměnu
>>obuvi, ale nevím na koho se dál odvolat a jak dále
>>postupovat. Proto prosím ty, co mají podobnou
>>zkušenost o
>>radu. Děkuji
Pokud byla reklamace vyřízena zamítnutím z důvodu běžného opotřebení, musela byste si obstarat znalecký posudek. Když bude jeho výsledkem chyba materiálu, můžete se vrátit k prodejci (ten vám možná uzná reklamaci, ale náklady na posudek dobrovolně nezaplatí, i když je to jeho zákonná povinnost), když ten znovu odmítne, zbývá jen soud. U soudu posudek není závazný a prodejce si může nechat vypracovat svůj. Takže vzhledem k ceně obuvi žádné reálné šance. Pokud se jedná o dobrou značku, lze se obrátit na výrobce, pohrozit medializací atd.
>www.spotrebitel.cz
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
7. 11. 2005 10:51
Dobrý den, zakoupila sem si sportovní obuv v nejmenované prodejně, zhruba po roce mi popraskala kůže ( pravděpodobně to však nebyla pravá kůže ) na pravé botě v místě ohybu špičky. Obuv sem reklamovala a byla mi vrácena s vyrozumněním, že reklamační dobu nelze zaměňovat s životností obuvi, že zřejmě k vadě došlo mechanickým poškozením ( což je na první pohled nesmysl ) a že sem asi zvolila špatný druh obuvi. Vzhledem k tomu, že je evidentní, že se jedná o nekvalitní materiál, chtěla bych nadále požadovat vrácení peněz nebo výměnu obuvi, ale nevím na koho se dál odvolat a jak dále postupovat. Proto prosím ty, co mají podobnou zkušenost o radu. Děkuji