Re: prodej na splátky v DE
Takže jestli to chápu dobře, tak na faktuře bude datum vystavení 1.12. 2005, datum zd. plnění 1.3. 2006, datum splatnosti 1.3. 2005, a to celé na částku 10.000,-? K 1.12. 2005 bude uhrazená částka 2.500,-?
Děkuji za odpověď
Re: prodej na splátky v DE
>>>Dobrý den,
>>>chtěl jsem se zeptat, jak se v hrubých rysech účtuje
>>>prodej na splátky v DE. Chci prodávat např. mobily na
>>>splátky bez navýšení. Tzn., že 1.12. prodám telefon v
>>>ceně 10.000,- zákazníkovi a budu požadovat 4 x
>>>2.500,-.
>>>První splátka 2.500,- bude splatná při převzetí zboží
>>>a další každý měsíc.
>>>Mám vystavit daňový doklad na celou částku nebo jen
>>>zálohovou fakturu?
>>>Nejsem plátce DPH.
>>>Děkuji
>>
>>Pokud nejste plátce DPH, dňový doklad nevystavujete
>>(ani nesmíte!).
>>
>>A platby účtujete ke dni jejich přijetí. Vystavte k
>>tomu třeba fakturu se splátkovým kalendářem.
>>
>>Robert Haken
>
>Takže jestli to chápu dobře, tak na faktuře bude datum
>vystavení 1.12. 2005, datum zd. plnění 1.3. 2006,
To jste nepochybně nepochopil - pokud jste plátce, odvádíte DPH k datu prodeje - zde DUZP 01.12.2005
>datum splatnosti 1.3. 2005, a to celé na částku 10.000,-?
Program většinou uvede 1 datum - zde asi 01.03.2006, ale do textu - asi formou poznámky je vhodné rozepsat splátkový kalendář úhrad.
>K 1.12. 2005 bude uhrazená částka 2.500,-?
>Děkuji za odpověď
Re: prodej na splátky v DE
Pokud nejste plátce DPH, pak datum zd. plnění vůbec neuvádíte. Místo data splatnosti uvedete "Splatnost viz přiložený splátkový kalendář" a datum vystavení 1.12.2005.
K faktuře přiložíte, nebo přímo na ní uvedete malou tabulku nadepsanou splátkový kalendář a rozepíšete celkou čásku na jednotlivé platby a dohodnuté datum jejich úhrady.
Robert Haken
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
9. 11. 2005 9:32
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jak se v hrubých rysech účtuje prodej na splátky v DE. Chci prodávat např. mobily na splátky bez navýšení. Tzn., že 1.12. prodám telefon v ceně 10.000,- zákazníkovi a budu požadovat 4 x 2.500,-. První splátka 2.500,- bude splatná při převzetí zboží a další každý měsíc.
Mám vystavit daňový doklad na celou částku nebo jen zálohovou fakturu?
Nejsem plátce DPH.
Děkuji