Sběrné doklady - prosím o radu

  • (neregistrovaný)

    10. 11. 2005 16:46

    dobrý den,

    Jedná se o plátce dph vedoucího účetnictví. Chtěl jsem tu najít odpověď na otázku, zda je možné zaúčtovávat pouze souhrnné částky z několika (např. 30ti) dokladů za měsíc. A našel jsem tu oba názory - že ano i že ne, že to nestačí ( z hlediska evidence dph).

    a potom jeden, který je něco mezi tím:

    "Nic tomu nebrání, ovšem je třeba vyčíslit DPH z každého jednotlivého dokladu a zaúčtovat - mnohé programy umožňují účtovat na 1 doklad položkově s oddělením DPH i kontace.
    FŘ na písemný dotaz potvrdí možnost tohoto vykazování."

    Znamená to, že si můžu zaúčtovat souhrnný doklad, ale musím ho rozdělit na jednotlivé položky podle původních dokladů? To by moc velká úspora práce nebyla.

    Moc prosím nějaký kvalifikovaný názor. Zatím je to tu tak 50 na 50...

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).