Tzv. tiché víno jako propagační předmět

  • (neregistrovaný)

    29. 11. 2005 8:23

    Prosím o radu,
    přes zprávu z Verlag Dashofer se ke mě dostala informace o možnosti použít tzv. tiché víno jako daňově uznatelný náklad (jako propagační předmět) - musí samozřejmě splňovat podmínky jako propagační předmět. Prosím, nevíte někdo co je na tom pravdy a jaký to má pak dopad na DPH?

    Děkuji

    Lucie

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 29. 11. 2005 8:35

      Ika (neregistrovaný)

      Re: tzv. tiché víno jako propagační před
      Je daňově uznatelným výdajem §25odst.1 písm.t.Tiché víno je é pokud není na etiketě napsáno, že jde o víno šumivé,perlivé či likérové tak jde o tiché víno a na etiketě to není napsané.

    • 5. 12. 2005 11:12

      karel (neregistrovaný)

      Re: tzv. tiché víno jako propagační před
      podle názoru pracovníků FÚ jde o 2 problémy:
      1) - "tiché" víno podléhá spotřební dani (byť má tuto daň nulovou) - to je pravda v zákoně o spotřební dani pojem tiché víno najdete a není napsáno , že je osvobozeno, ale že sazba = 0.
      2) - pak ale tiché víno nesplňuje podmínky §13 odst 10 písm. c) - které ostatní propagační předněty zbavuje povinnosti odvádět daň při poskytnutí.

      Pracovníci FÚ se tedy domnívají, že lze uplatnit nárok na odpočet (darování vína je daňove uznatelný náklad), ale je nutné toto darování zdanit DPH.

      Je to ovšem pouze názor a určitě v něm není zahrnuta údajná nepřímá novela DPH (platná od 1.1.2006) která by tyto nepřesnosti měly uvést na pravou míru.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).