Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
13. 2. 2019 11:10
Prosím Vás, kdož zpracováváte dodavatelsky kompletní účetnictví a daně malých SRO včetně mezd, podělte se zde, jakým způsobem zakládáte doklady ke mzdám, co se Vám osvědčilo?
Napadají mě dvě základní možnosti:
A. Ve mzdovém šanonu zvlášť založeny a odděleny:
* jednotlivé HPP podle zaměstnanců s přiloženým prohlášením atd.
* složka s DPP
* složka pro SSZ včetně měsíčních přehledů
* složka pro jednotlivé ZP včetně měsíčních přehledů
* složka s interními doklady k měsíčním mzdám - předpisy mzdových nákladů do účetního deníku, soupis odvodů z mezd = do závazků
B. Ve "mzdovém" šanonu jsou zvlášť založeny jen "trvalejší" dokumenty typu smlouvy HPP, přihlášení zaměstnavatele k SSZ, ZP.
V běžných šanonech s účetnictvím je část věnovaná mzdám, kde jsou záložky za každý měsíc a pod každou záložkou jsou interní doklady ke mzdám za ten měsíc, přehledy SSZ a ZP, interní doklady = předpisy mezd, soupis odvodů z mezd do závazků atd.
Nebo to děláte ještě jinak? Budu moc ráda, pokud se zde podělíte o to, co se osvědčilo Vám. Předem děkuju - a věřím, že nejen za sebe, ale i za další, kteří zde budou hledat inspiraci ;-)