V účetnictví platí mj. i toto jednoduché pravidlo : účtuje se o tom, co se skutečně stalo - tedy objednávka nejspíš ne.
Tj. ke dni provedení kooperace - ale vzhledem k tomu, že je pro účtování třeba nějaký doklad, tak asi nejvhodnější je DUZP na došlé faktuře.
Došlá faktura by se měla zaúčtovat do období, ke kterému se vztahuje.
A jak je nejlépe zauctovat následující situaci? Zakázka mi běží do 6 měsíce, kdy už mám na ni všechny prouctovane všechny náklady jako materiál, výrobní režie, mzdy a i v 6. měsíci tento výrobek prodam. Ale faktura za kooperaci dojde až o 2 měsíce později nyní a co teď? Duzp mají také až 8 měsíc......Vite si rady? Dle mého měla být fa už dávno vystavena a v měsíční zaverce mi to udělá pěkný chaos
Dle mého asi udělat nějaké čas rozlišení o nákladu za kooperaci v 6, který bude výdaje v 8 měsíci, ale o čem mám vlastně účtovat když nemám doklad. To si můžou i po půl roce vzpomenout, že mi zapomněli vystavit fa?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
2. 7. 2019 10:45
Dobrý den, při objednávce kooperace vstupuje tato kooperace do nedokončené výroby ke dni vytvoření objednávky nebo ke dni přijetí faktury za tuto kooperaci do podniku? Dále se chci ještě ujistit, při tuzemském reverse charge jde dph vstupem i výstupem ke dni na faktuře, ale jak je to do nákladů? Tam také ke dni na faktuře nebo ke dni přijetí faktury do podniku? Nebo je to jedno?