Poškozené zboží z internetového obchodu

  • (neregistrovaný)

    13. 7. 2019 13:08

    Prosím znalé o radu. Z e-shopu přišlo rozbité zboží, konkrétně dveřní pouzdra (odběratel je fyzická osoba), zjištěno po rozbalení (ale dopravce již byl pryč). Jaké jsou možnosti, aby stavebník co nejrychleji dostal buď zboží bezvadné nebo zpět peníze? Lze ve lhůtě 14 dnů vrátit bez uvedení důvodu i takto poškozené zboží? Nebo takto lze vrátit bez uvedení důvodu pouze zboží bezvadné? Čekat 30 dní na vyřízení reklamace a nemít ani peníze ani nová pouzdra nelze. Ještě je možnost hned nakoupit pouzdra bezvadná a ta vadná reklamovat, ale chtít vrátit peníze, ne výměnu zboží, protože co pak s těmi pouzdry, že ano. Ale tuto možnost bych volila jako poslední. Děkuji za radu, jak nejlépe postupovat.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 13. 7. 2019 20:27

      Aion (neregistrovaný)

      Až tak nevím, co je dveřní pouzdro, nicméně ohledně vrácení zboží zakoupeného na základě kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem je to trochu jinak, než píšete.

      Odstoupit od kupní smlouvy je možné bez uvedení důvodu, s výjimkami, které vyjmenovává OZ (mezi výjimkami poškozené zboží není).
      Podstatné je odstoupení od KS, a to do 14 dnů od převzetí zboží. Je to lhůta počítaná podle dnů (viz pravidla pro počítání lhůt), navíc lhůta hmotněprávní=nej­později poslední den lhůty musí být odstoupení od KS prodejci doručeno).
      Vrátit zboží je nutné do 14 dnů od odstoupení od KS, tedy nikoliv od převzetí. Prodejce po povinen vrátit peníze do 14 od odstoupení od KS.
      Podle mě je to nejrychlejší cesta, jak se dostat zpět k vynaloženým penězům. Výjimky jsem neřešila.

    • 13. 7. 2019 20:41

      Aion (neregistrovaný)

      Napsala jsem nepřesně, dokdy je prodejce povinen vrátit peníze. Správně je do 14 dnů ode dne, kdy obdrží odstoupení od KS.

    • 15. 7. 2019 10:57

      Kara1 (neregistrovaný)

      Děkuji velmi za odpověď. Jinak dveřní pouzdro = stavební pouzdro na posuvné dveře. Zabuduje se a do toho otvoru posuvné dveře zajíždí.

    • 15. 7. 2019 15:09

      Kara1 (neregistrovaný)

      Ještě prosím: je možné částečné odstoupení od kupní smlouvy? Věc se má tak, že byly objednány 3 tiché dorazy (to je takové zařízení, aby se dveře poslední 10 cm zavřely pomalu a potichu) a 3 pouzdra. Pro upřesnění: Pouzdro a tichý doraz není jeden výrobek, který by se skládal z těchto dvou částí. Lze objednat jen pouzdro nebo jen doraz. Zároveň na jedné objednávce tedy byly objednány 3 dorazy a 3 pouzdra.
      Nejprve byly (3.7.) doručeny 3 dorazy - bez závad. Později (9.7. ) byla doručena ta 3 pouzdra - z toho 1 bez závad, 2 rozbitá.
      Když odstoupení od smlouvy, tak všeho a rozhodující by bylo datum které?
      Nebo lze odstoupit od kupní smlouvy jen částečně - tj. v případě těch 2 rozbitých pouzder a rozhodující je datum jejich doručení, tj. 9.7.?
      Stavebník by upřednostnil to částečné odstoupení, pokud to tedy lze.
      A ještě jeden dotaz - i náklady na dopravu vraceného zboží nese dodavatel (tzn. že by měl vrátit kupní cenu + dopravu - tu nejlevnější)?

    • 15. 7. 2019 15:27

      Aion (neregistrovaný)

      Částečné odstoupení od KS možné je.
      Pokud jde o poštovné, záleží na tom, zda se jedná o jednotné poštovné bez ohledu na počet zakoupených kusů, nebo o poštovné určené například podle váhy, podle počtu kusů apod. V tomto druhém případě je třeba určit poměrnou část poštovného připadajícího na zboží, ohledně kterého k částečnému odstoupení od KS dochází.

    • 15. 7. 2019 15:40

      Kara1 (neregistrovaný)

      Dík, odpověděla jste dřív, než jsem dopsala to pokračování. Lze tedy odstoupit od smlouvy "částečně" i v případě, že bylo již doručeno všechno objednané zboží? Nebo jen v případě že bylo plnění jen částečné?

    • 15. 7. 2019 15:33

      Kara1 (neregistrovaný)

      Z OZ jsem pochopila jednak to datum, na které se ptám - tzn. že rozhodující je to datum, kdy byl doručen ten zbytek zboží z objednávky.
      A že "částečně" lze odstoupit od smlouvy pouze v případě částečného plnění. Jako kdyby bylo posláno z objednávky jen něco a zbytek by neposlali, tak bych mohla odstoupit jen pro ten neposlaný zbytek a to něco již poslané si ponechat (pokud bych tedy nechtěla odstoupit zcela). Chápu to dobře?
      A tedy v mnou výše uvedeném případě, kdy bylo doručeno již všechno objednané zboží, lze odstoupit jen z celé kupní smlouvy, tzn. vrátit všechno zboží. Je to tak?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).