To záleží, jak to máte v nájemní smlouvě. Běžné je, nájemníkovi přeúčtovat služby, které spotřebovává, t.j. teplo, voda, elektro, odpady. A pokud máte ve smlouvě i ostatní, tak i je, např. úklid, provoz výtahu, osvětlení, apod. Nebo mu můžete přeúčtovat vše, co on si nechá líbit. Příspěvek do fondu dlouhodobé zálohy, neboli fond oprav zpravidla né, to by už musel být hodně hloupý nájemník. Z toho se zpravidla hradí větší opravy domu, nebo i revize a servis. Do DZO se přispívá zpravidla pevně danou částkou, na začátku období definovanou. Zpravidla podle spoluvlastnického podílu. DZO se nezúčtovává ke konci období.
drobné opravy, servis, apod , a jiné služby se zúčtovávají ke konci období, roku.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
4. 9. 2020 20:23
Prosím o radu: jsem pronajímatel bytu a z fondu oprav jsou hrazeny některé služby- prohlídka výtahu, servis kotlů, kontrola has.přístrojů, oprava vrat a STA. Můžu nájemníkovi vyúčtovat tyto služby dle podílu? děkuji