Pracovní neschopnost u zaměstnance

  • (neregistrovaný)

    7. 1. 2021 16:23

    Dobrý den, prosím jaké jsou povinnosti zaměstnavatele ( z hlediska účetnictví) při pracovní neschoponosti zaměstnance. Co všechno je třeba vyplnit a poslat? Do 14 dne nemoci se nemusí nic posílat ani na zdravotní, ani na sociální pojištění nebo se něco vyplňuje?
    Jak je to s výpočtem mzdy při pracovní neschopnosti?

    Děkuji moc

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 1. 2021 5:56

      Jasná (neregistrovaný)

      Pokud je nemoc kratší než 14 dní (včetně), tak nikde nic neposíláte. Pokud je delší než 14 dní, posíláte na OSSZ přílohu k žádosti o dávku a při ukončení nemoci pošlete hlášení.

    • 8. 1. 2021 21:51

      RenaD (neregistrovaný)

      Děkuji moc
      A jak je to s výpočtem mzdy, když zaměstnanec pracuje od 27.11.2020
      nemám s tím zkušenosti

      Děkuji

    • 8. 1. 2021 22:21

      Líba (neregistrovaný)

      Mzdu dostane jen za odpracovanou dobu. Náhradu mzdy při dočasné pracovní neschopnosti řeší § 192 ZP. Použijete pravděpodobný průměr.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).