Dobrý den.
Dávám dotaz po upřesnění .
Jsem fyzická osoba a vedu daňovou evidenci. V loňském roce 2019 jsem koupil stroj ( měl jsem domluveného kupce) a dal ho na sklad. Buhužel, nedohodli jsme se a prodej se v letošním roce 2020 neuskutečnil. Přehodnotil jsem situaci a stroj si chci ponechat na podnikání.
Jak to správně provést? V roce 2019 šel celý do nákladů (95.000), když ho začnu užívat, tak by se měl odepisovat. Co s tím?
Moc děkuji za případné rady.
V roce 2020 buď upravíte (zvýšíte) základ daně v daňovém přiznání (tabulka E), anebo v daňové evidenci (v části nepeněžních příjmů a výdajů) snížíte výdaje daňové a zvýšíte nedaňové (doporučuji). V obou případech můžete začít odpisovat.
12. 1. 2021 14:34
Dobrý den.
Dávám dotaz po upřesnění .
Jsem fyzická osoba a vedu daňovou evidenci. V loňském roce 2019 jsem koupil stroj ( měl jsem domluveného kupce) a dal ho na sklad. Buhužel, nedohodli jsme se a prodej se v letošním roce 2020 neuskutečnil. Přehodnotil jsem situaci a stroj si chci ponechat na podnikání.
Jak to správně provést? V roce 2019 šel celý do nákladů (95.000), když ho začnu užívat, tak by se měl odepisovat. Co s tím?
Moc děkuji za případné rady.