Přefakturace služeb

  • (neregistrovaný)

    21. 12. 2005 10:21

    Jak máme přefakturovat služby za odvoz odpadu, kdy polovinu nákladů má firma, která je u nás v pronájmu. Fakturu obdržíme s DPH. My jsem sice plátci DPH, ale tuto přijatou službu používáme čistě pro osvobozené činnosti, u kterých si nemůžeme uplatnit odpočet. Mám fakturu nájemci vystavi s DPH nebo nulovou sazbou s odvoláním na osvobození dle §51?
    Poradí někdo?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 12. 2005 11:16

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: přefakturace služeb
      Já neporadím s DPH, ale chtěl bych upozornit na zák.č.106/2005, což je úplné znění zákona 185/2001 Sb. o odpadech, kde v § 4 písm.p) je jasně uvedeno, že původcem odpadů je právnická osoba, při jejíž činnosti vznikají odpady, na to navazuje § 12 - obecné povinnosti, odst.3 - kdo je oprávněn k převzetí odpoadů a zejména § 16 povinnosti původce odpadů. Přečtete si to, protože pokud firma v podnájmu u Vaší firmy vytváří odpad, je povinna se řídit zákonem o odpadech, shromažďovat...atd. a převést do vlastnictví- předat odpoad- pouze osobě oprávněné atd. V praxi to znamená, že firma v podnájmu by si měla sama uzavřít smlouvu na předávání odpadů firmě, která svoz a další činnosti zajišťuje, nikoliv aby dávali odpad do vašich kontejnerů, Vy jste platili za celý odpad a jim přefakturovávali podíl z nákladů.Pokud nemáte oprávnění a nejste provozovatelem zařízení k využití nebo odstranění odpadů, můžete se dostat do problému a současně i ta druhá firma, protože povinnosti ze zákona jsou dost tvrdě kontrolovány. Doporučuji odbornou konzultaci va Vašem regionu, třeba tam na dodržování zákona tak nebazírují.pájaporadce

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).