Hlavní navigace

PDP - jak uvést do smlouvy

  • (neregistrovaný) 213.192.19.---

    5. 8. 2021 23:12

    Dobrý den,
    Prosím o radu. Budeme dělat novou pokládku podlahových krytin – koberců. Mám zkontrolovat návrh smlouvy, aby daňový doklad – faktura byla vystavena správně dle paragrafů ohledně PDP. Hledala jsem na tomto BC a našla jsem pouze starý odkaz a moc mi to nesedí se současným zákonem o DPH. Viz níže
    „§ 92a odst. 2 ...zákon o DPH
    Plátce, který uskutečnil zdanitelné plnění v režimu přenesení daňové povinnosti, je povinen podle § 26 vystavit daňový doklad s náležitostmi podle § 28 odst. 2 písm. a) až k)
    Na vystaveném daňovém dokladu uvede sdělení, že výši daně je povinen doplnit a přiznat plátce, pro kterého je plnění uskutečněno.
    § 26 odst. 2 písm. a) až k)
    Běžný daňový doklad musí obsahovat…..“
    Moje dotazy:
    1,Jak by jste prosím někdo z vás zkušenějších formuloval co všechno má obsahovat daňový doklad v PDP?
    2, jedná se o Demontáž/ stržení stávající podlahové krytiny, Likvidace odpadu, Příprava podkladu – odstranění lepidel, broušení, vysátí, lepení nové podlahové krytiny- kobercové čtverce Mustang, Ekologická likvidace odpadů, patří to prosím do 43.33.29, tedy do PDP?
    3, jak by jste uvedli ve smlouvě cenu, když DPH odvedeme my tzv. odběratel
    Cena za dílo 100 000kč
    Sazba DPH 21%: 21 000Kč
    Cena celkem vč. DPH = 121 000Kč
    Nebo
    Cena za dílo 100 000Kč v PDP, daň odvede zákazník?
    Žádná další varianta mě nenapadá

    4, budou vystaveny 3 faktury. Jak nejlépe uvést v platebních podmínkách: 1.splátka (nebo raději 1.faktura) ve výši 20 000 bez DPH, kterou odvede objednatel, bude uhrazena……. Nebo raději 1.faktura ve výši 20 000Kč v PDP, daň odvede zákazník? Je úplně jinou variantu?
    děkuji moc za pomoc

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 8. 2021 18:56

      Eva (neregistrovaný) ---.client.rionet.cz

      Dobrý den,
      předpokládám, že jste plátci DPH a taky odběratel nebo-li příjemce prací je také plátce.
      Už jsem se setkala s tím, že plátce vyfakturoval PDP neplátci - což není možné.
      Princip PDP je takový, že nikdo DPH neodvede a nikdo si ho taky nebude po státu nárokovat.
      Jak budete formulovat fakturu, záleží na Vás, to není podstatné. Hlavně, aby činnost spadala do činností specifikovaných v § 92e.
      Faktura bude vystavena bez daně - čili jen v základu daně. Takže vypíšete rozsah prací za dohodnutou cenu 100 tis. Kč. Daň se ve faktuře nevyčísluje.
      Ale musí být uvedeno, že daň ve výši 21 % odvede příjemce služby.
      Pochopila jsem, že příjemce služby jste Vy - takže Vy na tu fakturu pak ručně doplníte výši vypočteného DPH 21 %, tj. 21 000. BUde to tam uvedeno jen informativně.
      Co se týče Přiznání k DPH, tak dodavatel služby uvede na ř. 25 částku 100 000 Kč
      Vy - coby příjemce služby, uvedete do ř. 10 do ZD 100 000 a do DPH 21 000
      a zároveň do ř. 43 ZD 100 000 a vedle DPH 21 000.
      V konečné fázi neodvedete nic.
      Ale dodavatel si taky nic neuplatní. A to je princip PDP - jak jsem zmiňovala zkraje.

    • 8. 8. 2021 14:28

      bobík (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz

      dobrý den,
      děkuji za vaši vyčerpávající odpověď, ještě by mě zajímalo, jak se to má napsat do smlouvy. Jestli ZD 100 000Kč v PDP, nebo ZD 100 000Kč + DPH = cena celkem.
      Minulý rok jsme nakupovali velké množství výpočetní techniky cca 500tis. Ve smlouvě bylo uvedeno 500 000kč + 21%DPH 105 000 = 605 000kč. Vyfakturovali nám celou výpočetní techniku v jedné faktuře ZD + DPH = cena celkem. Byli tam mobily, notebooku více než 100 000Kč bez DPH. Tenkrát jsem jim volala o opravu faktury na část v PDP a část ZD + 21%DPH. Bylo mi odpovězeno, že to vyfakturovali podle smlouvy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).