Poraďte prosím co s tím ?

• (neregistrovaný)

9. 1. 2006 19:41

Moje žena pracuje jako nepedagogický pracovník ve školství. Má dvě pracovní smlouvy na dvě práce: vedoucí školní jídelny a pomocná kuchařka. Jelikož máme malou školu, tak podle nějakých tabulek nemůže být placena a ani zaměstnána na plný úvazek ( tabulky počtu dětí atd.), pracuje tedy na 0,2 úvazku v jedné činnosti a 0,2 úvazku v druhé činnosti. Její paní účetní ji řekla, že od nového roku 2006 platí zákon, že pokud nedosahuje minimální mzdy, tak se musí přihlásit na úřadu práce s tím, že práci má a jaké dosahuje výše výdělku a stát prý za ní bude platit daň, kterou až doteď platila žena. Jak to tedy je. Tuto informaci potřebuji, protože budu se ženou obíhat úřady já a rád bych byl připraven na případné nepochopení ze strany úředníků co po nich chci. Již jsem problémy mě s neznalostí zákonů ze strany úřadu, ale díky poradě s tohoto serveru jsem byl velmi úspěšný a domohl jsem se svého.

plný úvazek z jedné smlouvy - 7280,- Kč, 0,2 úvazku - 1456,- Kč
    plný úvazek z druhé smlouvy - 9340,- Kč, 0,2 úvazku - 1868,- Kč +
    140,- Kč za vedení.

dohromady tedy hrubý plat mé ženy činí 3464,- Kč

nevím jestli jsem dostatečně srozumitelně napsal, ale předem moc děkuji za vaši poradu a pravní pomoc.

děkuji S.Jenik

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 1. 2006 9:36

AnonymníJiřinaH. (neregistrovaný)

Re: Poraďte prosím co s tím ?
      Pokud nemá jiné příjmY a není osobou ,za kterou platí zdr.poj. stát,je povinna prostřednictvím svého zaměstnavatele odvést dopočet do minim.odvodu na zdravotní pojištění. Tento měla provést a odvádět paní účetní. Neučinila-li tak,musí tak učiniti dodatečně, čím dříve ,tím bude penále pro školu nižší. Tyto