"Reklamace" fakturace

  • (neregistrovaný)

    17. 1. 2006 16:38

    Dobrý den,
    objednali jsme si službu na základě cenové nabídky firmy a na tuto cenovou nabídku jsme zaslali objednávku.
    Po provedení prací nám byla zaslána faktura na mnohem vyšší čáatku, cca 30tis, ale cenová nabídka byla na 15tis.
    Fakturu jsme okamžitě vrátili s tím, že ji nebudeme akceptovat, že neodpovídá zaslané nabídce a aby jí opravili dle cenové nabídky. Oni nám fakturu opět zaslali zpět že reklamaci neuznávají. My jí opět zaslali zpět, že to neodpovídá cenové nabídce, a že jí vůbec nebudeme akceptovat, že jsme si služby za tuto cenu neobjednali.
    Stalo se to v srpnu 2005 a dodnes nám novou fa neposlali a neřešili to, naopak si tuto fakturu zaučtovali a vedou jí jako pohledávku k nám. Myslím, že to se nemůže, že faktura námi nebyla přijatá a věc není vůbec řešená.
    Jak se mám prosím bránit takovému jednání?
    Děkuji za odpověd.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 17. 1. 2006 16:52

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: "Reklamace" fakturace
      Nevím, jak účetně, to neznám, ale z hlediska obch.práva to vidím takhle:
      Cenová nabídka - akceptace, vystavení objednávky = je posuzováno jako uzavření smlouvy, předpokládám, že základní náležitosti tyto dokumenty měly.
      Vy jste službu obdrželi, jak z toho vyplývá, nebo převzali, čili jste měli povinnost uhradit sjednanou cenu služby podle cenové nabídky, takže já bych postupoval tak, že bych uhradil sjednanou=nabídkovou cenu služby bez ohledu na výši částky na jejich faktuře a nechal bych je, ať dělají co umí, protože máte-li tuto dokumentaci v pořádku, tak při případném soudním sporu rozhodně vyhrajete.pája

    • 18. 1. 2006 11:47

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: "Reklamace" fakturace
      A dobře si ověřte, že jste jako firma nepožadovali (a tudíž nebyly provedeny) nějaké vícepráce nad rámec původní objednávky.

    • 18. 1. 2006 12:55

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: "Reklamace" fakturace
      ne nad rámec jsme si nic neobjednali
      a pokud měli oni nějaké vícepráce tak jsme o nich nebyli informování a navýšit cenu může jen s nasím souhlasem
      tak je prý psáno, kdy lze a kdy nelze navýšit dohodnutou cenu
      prostě oni udělali nabídku a pak faktura neodpovídala a to o hodně
      jde mi o to že mám právo cenu na faktuře reklamovat ne?
      a vrátit takovou fa a neučtovat, ale proč si jí účtovali oni?
      jsme malá organizace-živnostník, oni jsou velká zavedená firma a mě se zdá že jednají z pozice síly......

    • 18. 1. 2006 13:22

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: "Reklamace" fakturace
      Máte podepsané nějaké předávací protokoly, kdy by třeba byla vyšší cena zmíněna? Ještě jsem se totiž nesetkala s firmou, která by účtovala bezdůvodně navíc, a zvlášť když říkáte, že je to velká zavedná firma. Projděte soupisy prací a zjistěte, na základě čeho vznikla zvýšená fakturace. Ale pokud přesto máte vše v pořádku, tak bych to udělala tak, jak píše dotyčný přede mnou, zaplatit jen tu odsouhlasenou částku. Ale hlavně si nedávejte celou fakturu do nákladů, protože až by třeba za rok to po Vás vymáhali, tak ať neřeknou, že v účetnictví to máte.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).