Zapeklitý případ - prosím!

  • (neregistrovaný)

    25. 1. 2006 15:22

    Prodali jsme nový stroj zákazníkovi s příslibem odkupu starého stroje. Starý stroj nám zákazník fakturoval v lednu a my ho v lednu fakturujeme mateřské firmě v Německu.Ale kvůli nedostatku místa zákazník starý stroj poslal rovnou naší mateřské firmě do Německa už v prosinci. Mateřská firma teď chce z důvodu auditu potvrdit od nás, že jsme jí ho dodali v prosinci my.
    Já se domnívám, že takové potvrzení dát nemohu, když jsme v prosinci ten starý stroj ani nevlastnili.
    Pokud bych jim takové potvrzení dala (byť nesmyslné),abych jim vyhověla, může být z toho nějaký problém?
    Moc děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 1. 2006 15:29

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: zapeklitý případ - prosím!
      Kdysi existovaly podrozvahové účty, např. zásoby přijaté do úschovy. Nevím, jak je to dnes, ale zkuste alespoň popřemýšlet.

    • 26. 1. 2006 12:49

      Anonymní (neregistrovaný)

      Re: zapeklitý případ - prosím!
      Je škoda, že zákazník nevystavil fakturu s prosincovým datem. Jde o to, k jakému účelu to potvrzení chtějí. Pokud kvůli intrastatu a stroj zahrnuli do hlášení za prosinec, tak to pak taky dají do DPH a pak probíhá kontrola, jestli jste to uvedla do souhrnného hlášení. Ale je možné, že to chtějí jen z důvodu, že to měli na skladě a zaevidovali to v rámci inventarizace.

    • 26. 1. 2006 15:12

      Milena (neregistrovaný)

      Re: zapeklitý případ - prosím!
      Zákazník to právě úmyslně chtěl fakturovat až v lednu a museli jsme mu vyhovět. Myslím, že to potvrzení chtějí jen proto, že to zaevidovali na sklad, ale bohužel jako dodávku od nás (nikoliv od toho zákazníka) a pochopila jsem, že si to dali do příjmů příštích období.
      Ale stejně si myslím, že bych jim toto potvrzovat neměla!?
      Díky za Váš čas.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).