Re: Mzda-cizinec(opravdu nikdo neví)
>Jak je to se mzdou zaměstnance cizince?
>Sociální a zdravotní se odvádí stejné jako u ostatních
>zaměstnanců?
>Může si cizinec uplatnit odečitatelnou položku (v
>r.2006 slevu na dani)? Jak se uvádí na přehledu na OSSZ
>malé organizace?
>Je to člověk, který se narodil v Čechách a odstěhoval
>se do zahraničí. Teď zde má přechodný pobyt.
Nejsem mzdová účetní, tak mě snad někdo doplní :-) Mzdy cizincům počítám stejně jako tuzemským, nárok na základní odčitatelnou položku mají. Na jiné odčitatelné ne, jen pokud splní podmínku, že jsou daňovými rezidenty. To se dozvím na konci roku, proto odpočet třeba na děti (teď ten daňový bonus) uplatňuji až najednou při ročním zúčtování. To je můj laický výklad, tak mě prosím někdo případně opravte. J.F.
Sociální a zdravotní odvádíte stejně jako u jiných zaměstnanců.
V případě, že Vám podepíše Prohlášení, má nárok na slevu na dani,
ale pouze pro sebe. V žádném případě mu nemůžete Vy přiznat slevu na dani na dítě nebo manželku ani při ročním zúčtování. Jediná možnost jak toto uplatnit je, že si on sám
podá daňové přiznání a navíc, že nejméně 90% z jeho celkových příjmů má zdroj v ČR. Podle platného znění pak může takový zaměstnanec podat i společné zdanění manželů pokud mají v úhrnu ze zdrojů na území ČR nejméně 90% všech svých příjmů.
Re: Mzda-cizinec ???
Ale pokud pobývá alespoň 183 dní, spadá do stejné kategorie jako ostatní tuzemští poplatníci = §2 odst.2. Proto se ty ostatní odpočty, kromě základního, uplatňují až na konci roku, kdy je zřejmé, že tady pobýval. Ale podle §35ba odst.3 stačí i těch 90% o kterých píšete, k uplatnění slev. J.F.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
27. 1. 2006 10:47
Jak je to se mzdou zaměstnance cizince?
Sociální a zdravotní se odvádí stejné jako u ostatních zaměstnanců?