Pro LINU

• (neregistrovaný)

12. 2. 2006 16:08

Konečně někdo z branže...... :-))
    Díky za odpověď na níže uvedený dotaz, ještě si najdu to nařízení vlády....a k těm podrozvahovým účtům nic nevíte?
    Nějak v tom plavu....

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 12. 2. 2006 16:42

Lina (neregistrovaný)

Re: Pro LINU
      xxxxxxxxx
      No k těm podrozvahovým účtům - já na nich účtuji(to zase v přísp. organizaci) majetek buď ve vypůjčce (máme zapůjčené budovy) anebo drobný majetek s hodnotou do 3000,- evidovaný v operativní evidenci... . Bohužel nemám žádné zkušenosti s leasingem, ale teď jsem objevila Český účetní standard pro podnikatele č. 013 a až úplně na konci odst. 6.7., je, co se sleduje na podrozvahových účtech....závazky z leasingu a pohledávky z leasingu ....zkuste se tam mrknout, navíc doufám, že se ozve někdo, kdo s leasingem pracuje.... nic si z toho nedělejte, plavou všichni, jen málokdo to přizná....

• 12. 2. 2006 16:57

Radka (neregistrovaný)

:-))
      standardy - to jsem všechno četla
      ale ani v účetních souvztažnostech jsem to nenašla..
      mě by totiž zajímala nějaká vzorová předkontace -
      jak se to tam prakticky účtuje...
      něco jako souvtažnost....a jestli až na konci roku.....nebo v průběhu.....a v jaké částce
      v případě leasingu používám jenom účty 314, 518 a 321....

a jaké máte předkontace u vypůjčeného majetku - třeba mě to nakopne......
      majetek do 3000,- dávám přímo na 501 - to je špatně?

• 12. 2. 2006 17:19

Lina (neregistrovaný)

>
      >:-))
      >standardy - to jsem všechno četla
      >ale ani v účetních souvztažnostech jsem to nenašla..
      >mě by totiž zajímala nějaká vzorová předkontace -
      >jak se to tam prakticky účtuje...
      >něco jako souvtažnost....a jestli až na konci
      >roku.....nebo v průběhu.....a v jaké částce
      >v případě leasingu používám jenom účty 314, 518 a
      >321....
      >
      >a jaké máte předkontace u vypůjčeného majetku - třeba