Třetí reklamace

  • (neregistrovaný)

    28. 2. 2006 18:51

    Díval jsem se do zákona o ochraně spotřebitele a nikde jsem tam nenašel odstavec že po třetí reklamaci má zákazník právo na vrácení peněz pokud výrobek či službu reklamuje už potřetí. myslím že dřív to bylo.
    Jde mi o to spíš v souvislosti se smlouvou o poskytování služeb uzavřenou na dobu určitou, jestli je možné takovou smlouvu vypovědět předčasně podáním reklamací, když ta služba často nevykazuje slíbenou kvalitu...

    netuší někdo jak to je? díky

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 1. 3. 2006 9:07

      graver (neregistrovaný)

      Re: Třetí reklamace
      >>Díval jsem se do zákona o ochraně spotřebitele a
      >>nikde
      >>jsem tam nenašel odstavec že po třetí reklamaci má
      >>zákazník právo na vrácení peněz pokud výrobek či
      >>službu
      >>reklamuje už potřetí. myslím že dřív to bylo.
      Ne, formulace je "opakovaná vada nebo výskyt většího počtu vad". Opakování 3x vychází z existujících judikátů (tzn. v soudních sporech bylo opakovaně rozhodnuto, že pokud se vada vyskytla 3x, jde o naplnění pojmu "opakovaně")
      >>Jde mi o to spíš v souvislosti se smlouvou o
      >>poskytování služeb uzavřenou na dobu určitou, jestli
      >>je možné
      >>takovou smlouvu vypovědět předčasně podáním
      >>reklamací,
      >>když ta služba často nevykazuje slíbenou kvalitu...
      To, co jsem psal, platí pro Obč. právo. Pokud se jedná se o smlouvu dle obch. práva, musí být odpovědnost ošetřena smluvně.
      Výpověď smlouvy reklamací možná není - reklamací pouze řešíte soulad kvality poskytované služby se smlouvou.
      >>
      >>netuší někdo jak to je? díky
      >
      >Smlouva o službách nemá nic společného s reklamací
      >výrobků.
      Možnost odstoupit od smlouvy pro opakovanou vadu se naprosto shodně týká např. i smlouvy o dílo (648/2)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).