Re: Kancelář v rodinném domě -1. část
Naopak, do podnikání se vloží majetek celý v ceně pořízení nebo v ceně odhadní ( po 5 letech od pořízení) přístavba zvýší celou cenu jako TZ a po kolaudaci se budou náklady na provoz, odpisy a další s nemovitostí spojené výdaje uplatňovat v poměrné výši např.podle podlahových ploch.Je jedno jak je to zapsáno v katastru.
Re: Kancelář v rodinném domě -1. část
asi jsme si nerozuměli. na kartu napíšu celej dům i celý technický zhodnocení, do podnikání potom půjde jen podíl odpisů. asi jsem to blbě napsala. jen na dani z nemovitostí se musí potom napsat, kolik užíváte do podnikání
Re: Kancelář v rodinném domě -1. část
>>>>>část domu do obchodního majetku a zbytek ne ( nějak
>>>>>mi
>>>>>to nesedí kvůli tomu, že přestavbou se rozumí
>>>>>zvednutí
>>>>>patra a vlastně nová střecha, ale ta je potřebná i
>>>>>pro
>>>>>–
>>>>>ale vůbec si nejsem jistá zda-li to tak opravdu musí
>>>>>být. Poraďte mi prosím. A ještě platí se z tohoto
>>>>>převodu také daň z převodu nemovitostí???
>>>>
>>>>jde to. na kartu majetku napíše celej dům, do
>>>>podnikání dá procentuelní podíl např. podle plochy. i
>>>>ze
>>>>střechy, a vůbec celé přístavby půjde do zhodnocení
>>>>jen to
>>>>procento. stejně tak když bude dělat např. nový
>>>>topení, jen procenta.
>>>Naopak, do podnikání se vloží majetek celý v ceně
>>>pořízení nebo v ceně odhadní ( po 5 letech od
>>>pořízení)
>>>přístavba zvýší celou cenu jako TZ a po kolaudaci se
>>>budou náklady na provoz, odpisy a další s nemovitostí
>>>spojené výdaje uplatňovat v poměrné výši např.podle
>>>podlahových ploch.Je jedno jak je to zapsáno v
>>>katastru.
>>
>>asi jsme si nerozuměli. na kartu napíšu celej dům i
>>celý technický zhodnocení, do podnikání potom půjde
>>jen
>>podíl odpisů. asi jsem to blbě napsala. jen na dani z
>>nemovitostí se musí potom napsat, kolik užíváte do
>>podnikání
>To asi myslíte tak, že část té daně z nemovitostí se
>nebude dávat do nákladů?
ne. v přiznání se napíše, kolik je pro podnikání. je tam jiná sazba. pak i ten podíl daně půjde do nákladů
Re: Kancelář v rodinném domě -1. část
Děkuji všem za radu, především Vám pani Radko, taky se mi nějak nezdálo, že by šlo dát do majetku jen část domu - takto mi to přijde i velmi přehledné. Ještě jestli můžu poprosit o názor na 2. část dotazu ( ve zkratce) - pokud nevložím do obchodního majetku, nemohu dávat do nákladů ani odpisy ani opravy, ale je tam opravdu nutné splnit podmínku pokud mám v nákladech nějaké zařízení kanceláře mít zahrnuté metry v dani z nemovitostí podle §11 odst. 5 - daň se zvyšuje o 2Kč za každý 1m2 podlahové plochy sloužící v obytném domě k podnikatelským účelům. Setkala jsem se s názorem, že pokud nemám vyšší daň zaplacenou, přiznávám vlastně jen obytný prostor a proto náklady na zařízení nelze uznat daňově.A že vymezenýb prostor k podnikání nijak nesouvisí s tím zda-li je majetek vložený nebo ne. Jaký na to máte názor? Ivana
Re: Kancelář v rodinném domě -1. část
pokud používáte k podnikání, máte podle zákona přiznat metry a zdanit vyšší sazbou. u příjmovky máte povinnost danou §2 odst. 9 337/92 - jsou povinni dodržovat zákony i ostatní předpisy. mohl by vám to pak FÚ napadnout, že v podnikání není, tudíž ani vybavení nejde do nákladů. ale tak přísně se to už většinou neposuzuje, jen by dodanili daň z nemovitostí.
Re: Kancelář v rodinném domě -1. část
Paní Radko, před Vašimi znalostmi se skláním. Děkuji za radu a ještě pokud bych mohla poprosit, vklad celého RD do majetku a pak část odepisovat daňově, část ne, a stejným poměrem u oprav mi přijde jednodužší a přehlednější a asi i dle názorů správné, ale podnikateli se to moc nezamlouvá a chce vědět, který paragraf mu určuje, že nelze vložit jen část nemovitosti, ale celou, nevíte náhodou. Listuji teď zákonem o dani z příjmů a né a né to najít. Ještě jednou moc děkuji. Ivana
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
28. 2. 2006 19:38
Dobrý den, všechny kdo mají nějakou zkušenost s tímto problémem velmi žádám o radu. Sama jsem takovýto případ ještě neúčtovala a nerada bych to měla špatně.
Jedná se o to, že podnikatel vlastní rodinný dům s 2 bytovými jednotkami. V jedné žije on se svou rodinou a v druhé samostatné jednotce jeho rodiče. A podnikatel se rozhodl přistavit patro. Ve stavebním povolení má jako účel zapsáno výstavba kanceláře a tuto kancelář chce vložit do obchodního majetku, tak aby mohl náklady na rekonstrukci a přístavbu domu dát do nákladů samozřejmě formou odpisů.
1/ Jde mi o to jestli je to vůbec možné vložit jen část domu do obchodního majetku a zbytek ne ( nějak mi to nesedí kvůli tomu, že přestavbou se rozumí zvednutí patra a vlastně nová střecha, ale ta je potřebná i pro zbývající 2 podlaží???)
2/ Jak by to bylo s úrokem z hypotéky, který dosud odečítá ze základu daně, jelikož se jednalo dosud o financování pouze bytových potřeb. Pokud tam bude zkolaudována kancelář tedy nebytový prostor, úroky z úvěru by se museli krátit nebo se nedají uplatnit vůbec???
3/ Také nevím jakým způsobem se vklad do obchodního majetku provádí, kromě toho že se o něm začne účtovat. Myslím, že to musí být zaneseno i v katastru nemovitostí i když je to fyzická osoba a jméno zůstane stejné, bude nemovitost evidována né pod RČ ale bude tam IČO – ale vůbec si nejsem jistá zda-li to tak opravdu musí být. Poraďte mi prosím. A ještě platí se z tohoto převodu také daň z převodu nemovitostí???