Re: Dotaz
Koukněte se např. na www.spotřebitel.cz, např. http://www.spotrebitel.cz/article/view/7312 , ale je tam toho víc.
Záleží, jak jste napsali kupní smlouvu. Jestli je tam napsáno, že kupující si vůz prohlédl a stav vozu odpovídá stáří a počtu najetých km atd., bla, bla, bla... ještě lepší je formulace "jak stojí a leží", tak kupující sotva co zmůže. Hadička i zalepená hlava jsou vidět, měl si to lépe prohlédnout. Taky záleží na stáří auta, je rozdíl, jestli jste mu prodal 2 roky starý mercedes nebo 20 let starou stodvacítku, že. Chtělo by to víc podrobností.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
1. 3. 2006 18:31
Prosím o radu. Před týdnem jsem prodal automobil a kupující mi po týdnu telefonicky informoval o údajných skrytých vadách na motoru. Jedná se o zalepenou hlavu motoru a nějakou hadičku napojenou na mazání motoru (pravděpodobně kvůli lepšímu mazání motoru), která se prý drolí. Kupující také tvrdí, že motor nemaže. Automobil je ale stále provozuschopné a plně pojízdné. Při prodeji si kupující vozidlo prohlédl a provedl zkušební jízdu a vše se zdálo v pořádku. Následně byla sepsána kupní smlouva a kupující su vozidlo odvezl. Za dobu mého používání automobilu bylo vše v pořádku, automobil jezdil bez problémů. O zalepené hlavě, ani o připevněné hadičce jsem nic nevěděl, nebrání to provozu automobilu. Nevěděl jsem ani o údajném špatném mazání. Nevím zda kupující si opravy motoru provedl sám nebo již byly provedeny dřívějším vlastníkem. Kupující žádá finanční vyrovnání, tj výměnu hlavy motoru. Má kupující na to právo? Co mám v tomto případě za povinnosti a práva já?