Re: Reklamace
Pokud vám do 30 dnů vrátí prádlo bez vad, tak nemůžete nic dělat. Pokud tam bude vidět nějaká vada tak to nemusíte přebrat. Ale pokud s prodejcem nepořídíte, tak jediná možnost je jít k soudu. To by se vám asi nechtělo. Musela byste mít vyjádření znalce a to je dražší než ten kousek prádla. Jistě že by se vám to při vyhraném sporu vrátilo, ale ten čas a nervy za to asi nestojí. Vše je na vás jak se rozhodnete.
Re: Reklamace
Nedomnívám se, že je to zcela správná odpověď. Tato závada po dvoudenním používání se jistě nedá označit za běžné opotřebení, proto jsem přesvědčen, že máte nárok na výměnu za bezvadný kus nebo vrácení peněz dle §616/4.
Pro tento konkrétní případ ještě upozorňuji, že oprava zašitím nemusí být totožná s pojmem "vrácením bez vad".
Detailnější odpověď na tuto i jiné otázky najdete zde na serveru v sekci "Ochrana spotřebitele" a/nebo v její nové podsekci "Otázky a odpovědi" (http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx)
Re: Reklamace
Pokud prodávající pošle výrobek výrobci a ten vám jej opraví tak, že tam všije nový kus (nestojíte o zašitou-celá je sešitá z dílů) tak nemůžete nic dělat. Pokud se vám to bude párat opakovaně, tak můžete reklamovat opětovně. On ten prodávající může namítnout, že jste si nevybrala dobrou velikost. A jak jsem psala pokud nebude chtít reklamovat dle zákonů, tak máte pouze jedinou možnost-znalecký posudek a soud. Nebudete první, kdo má problémy s prodejcem a reklamací.
Re: Reklamace
ttp://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx)
>
>Pokud prodávající pošle výrobek výrobci a ten vám jej
>opraví tak, že tam všije nový kus (nestojíte o
>zašitou-celá je sešitá z dílů) tak nemůžete nic dělat. Pokud
>se vám to bude párat opakovaně, tak můžete reklamovat
>opětovně. On ten prodávající může namítnout, že jste
>si nevybrala dobrou velikost. A jak jsem psala pokud
>nebude chtít reklamovat dle zákonů, tak máte pouze
>jedinou možnost-znalecký posudek a soud. Nebudete první,
>kdo má problémy s prodejcem a reklamací.
-------------------------------------------------------
Pokud kouknete na stránky zde o reklamacích, tak tam najdete od odborníků toto:
O tom, zda bylo opotřebení způsobeno běžným používáním nebo nízkou kvalitou věci, musí bohužel ve sporných případech rozhodovat soud, zpravidla na základě znaleckého posudku, který si jedna ze stran (nebo obě) nechá vypracovat.
Jestliže prodejce relamaci přijme, ale nevyřídí dle vašich představ, nemáte jinou možnost, než si opatřit důkazní materiál např. ve formě znaleckého posudku a v posledním případě se obrátit na soud.
Lhůty pro reklamace řeší § 19 zákona o ochraně spotřebitele. O tom, zda se jedná o reklamaci (tzn. zda má být uplatněna odpovědnost prodejce za vadu), musí prodejce rozhodnout ihned, pouze u složitějších případů do 3 dnů. Na vyřízení reklamace pak má prodejce 30 dnů, do této lhůty se započítává i lhůta na posouzení. Lhůtu nesmí prodejce prodloužit - pokud ji nedodrží, může zákazník požadovat výměnu věci za bez vadnou nebo odstoupit od smlouvy, a to bez ohledu na případný další výsledek reklamačního řízení, viz § 622.
Re: Reklamace
>
>
>ttp://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx)
>>
>>Pokud prodávající pošle výrobek výrobci a ten vám jej
>>opraví tak, že tam všije nový kus (nestojíte o
>>zašitou-celá je sešitá z dílů) tak nemůžete nic dělat.
Dovolím si ještě jednou zopakovat, že při reklamaci do 6 měsíců není potřeba nic nikam posílat na opravu.
>>Pokud
>>se vám to bude párat opakovaně, tak můžete reklamovat
>>opětovně. On ten prodávající může namítnout, že jste
>>si nevybrala dobrou velikost. A jak jsem psala pokud
>>nebude chtít reklamovat dle zákonů, tak máte pouze
>>jedinou možnost-znalecký posudek a soud. Nebudete
Ne. Pokud nebude chtít reklamovat podle zákonů, zbývá ještě ČOI. Soud teprve když není reklamace vyřízena dle vašich představ.
>>první,
>>kdo má problémy s prodejcem a
>reklamací.
>-------------------------------------------------------
>Pokud kouknete na stránky zde o reklamacích, tak tam
>najdete od odborníků toto:.....
Já vím, Jašo - vždyť jsem to sám psal (někde dole na stránce se skrývá můj decentní autogram). Tato nová sekce je společným dárkem RH a gravera pro účastníky tohoto fóra.
Re: Reklamace
>>Pokud kouknete na stránky zde o reklamacích, tak tam
>>najdete od odborníků toto:.....
>Já vím, Jašo - vždyť jsem to sám psal (někde dole na
:-))) docela dobrá perlička :-)))))))))))))))))))
>stránce se skrývá můj decentní autogram). Tato nová
>sekce je společným dárkem RH a gravera pro účastníky
>tohoto fóra.
****************
To je ale opravdu pěkné :-)!!! Takhle si představuji i některá další témata - jenže se obávám, že by to stejně nezabránilo neustále se opakujícím dotazům pořád na to samé :-((( J.F.
******************************
Re: Reklamace
>>>
>>
>>ttp://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx)
>>>
>>>Pokud prodávající pošle výrobek výrobci a ten vám jej
>>>opraví tak, že tam všije nový kus (nestojíte o
>>>zašitou-celá je sešitá z dílů) tak nemůžete nic
>>>dělat.
>Dovolím si ještě jednou zopakovat, že při reklamaci do
>6 měsíců není potřeba nic nikam posílat na opravu.
>>>Pokud
>>>se vám to bude párat opakovaně, tak můžete reklamovat
>>>opětovně. On ten prodávající může namítnout, že jste
>>>si nevybrala dobrou velikost. A jak jsem psala pokud
>>>nebude chtít reklamovat dle zákonů, tak máte pouze
>>>jedinou možnost-znalecký posudek a soud. Nebudete
>Ne. Pokud nebude chtít reklamovat podle zákonů, zbývá
>ještě ČOI. Soud teprve když není reklamace vyřízena
>dle vašich představ.
........
Gravere jak pomůže ČOI pokud prodejce špatně reklamuje? Tím, že mu dá sankce? To žádnému reklamujícímu nepomůže. ČOI nemůže o reklamaci rozhodnout. To opravdu pouze soud. Zde je výňatek z vašich stránek:
Jestliže prodejce relamaci přijme, ale nevyřídí dle vašich představ (tzn. odmítne plnění ze záruky), nemáte jinou možnost, než si opatřit důkazní materiál např. ve formě znaleckého posudku a v posledním případě se obrátit na soud.
Zde je nutné pochopit, že ČOI (a podobné organizace) je orgánem kontrolním, nikoliv exekutivním. Může tedy konstatovat porušení platných předpisů prodávajícím a uložit mu sankci, nemůže jej ale nijak přinutit, aby konal k nápravě svého jednání.
..........................
>>>první,
>>>kdo má problémy s prodejcem
>>a
>>reklamací.
>>-------------------------------------------------------
>>Pokud kouknete na stránky zde o reklamacích, tak tam
>>najdete od odborníků toto:.....
>Já vím, Jašo - vždyť jsem to sám psal (někde dole na
>stránce se skrývá můj decentní autogram). Tato nová
>sekce je společným dárkem RH a gravera pro účastníky
>tohoto fóra.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
1. 3. 2006 21:28
Může mi někdo poradit ohledně reklamace spodního prádla? Zakoupila jsem si podprsenku a ta po dvoudenním nošení začala pouštět očka ve švu. Reklamovala jsem ji a prodávající mi ji vzal s tím, že má na reklamaci 30 dnů, a že ji z největší pravděpodobností opraví. Jenže já nemám zájem o zašitou podprsenku, která nebyla zrovna za levný peníz. To jsem si mohla zašít sama. Nevíte zda se v tomto případě nepostupuje nějakým jiným způsobem - jako výměna za novou nebo vrácení peněz? Děkuji