Reklamace většího počtu vad

  • (neregistrovaný)

    5. 3. 2006 19:45

    Před měsícem jsem reklamoval mobilní telefón se třema různýma vadama. Reklamace byla vyřízena opravou. Podle obč. zákoníka (při výskytu většího počtu vad mám stejná práva jako u vady neodstranitelné) jsem požadoval vrácení peněz. Bylo mi řečeno, že teď už s tím nejde nic dělat, protože jsem v reklamačním protokolu neuvedl svůj požadavek. Takže servis vyřídil reklamaci opravou /na což měl prý právo, protože nevěděl můj požadavek/, výrobek je plně funkční a tím je reklamace řádně vyřízená. Měl prodejce pravdu? Děkuji za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 3. 2006 20:15

      graver (neregistrovaný)

      Re: reklamace většího počtu vad
      Situace, kdz máte v ruce bezchybný výrobek, může být zdánlivě bezvýchodná. Přesto, pokud je z reklamačního protokolu jasně patrné, že šlo o výskyt několika vad, bych argumentoval takto:
      prodejce je dle §13 zák. na ochranu spotřebitele povinnen informovat vás o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, tedy imho i o tom, že při výskytu více vad můžete dle §622/2 ObčZ požadovat výměnu věci nebo odstoupení od smlouvy. Tohoto práva se nemůžete vzdát ani tak, že podepíšete např. v reklamačním protokolu souhlas s opravou. V každém případě je to na oznámení ČOI, pak uvidíte.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).