Re: Nedořešený ... poradíte?
Takhle jednoduché to není,porušil jste podmínky leasingu-vy musíte zpětně dodanit při předčasném leasingu všechny splátky a odečíst pouze vypočítanou cenu leas.předmětu jako kdybyste ho odepisoval.Odkazuji vás na nějakou "úču" nebo nějakého šikovného účetního,který vám řekne podrobnosti a spočítá vám to správně.Tak jak chcte to udělat vy,to by byl průšvih při kontrole FÚ.Je to dost složitá oprace pro nezkušené.Hodně štěstí.
Re: Nedořešený ... poradíte?
uff, děkuji. A ještě dotaz: to skutečně zaplacené nájemné, tedy těch doufám 49487 se dává přímo do nákladů tzn. promítne se v příloze jedna v řádku 102 a bude v daňové evidenci v peněžním deníku, nebo se dává v příloze jedna až do oddílu E - úpravy a tím pádem na řádek 106??? ještě jednou moc a moc děkuji.
Re: Nedořešený ... poradíte?
*** Nájemné je "normálním" daňovým výdajem, tudíž bude ve výdajích (tuším ten řádek 102) - není to úprava základu daně. U těch Vašich částek nevím - máte to nějak divně popsané "splátka a z toho splátka ceny". Nezapomeňte ale, že v těch daňových výdajích můžete mít jen skutečně zaplacené nájemné (ne ten předpis, který se i v DE časově rozlišuje). Změnilo se TO na smlouvu o operativním pronájmu, tudíž jen skutečně zaplacené nájemné. Pokud nějaké splátky nedlužíte, pak je to v pohodě ***
Re: Nedořešený ... poradíte?
no takhle: měsíčně jsem platil 7133,- a to se zkládalo:
4123,93 (splátka ceny)
+ 2720,51 (finanční služba)
- 1030,98 (záloha)
+ 621,25 (pojištění odpovědnosti)
+ 698,37 (pojištění havarijní)
- 0,08 (zaokrouhlení)
------------------------------
celkem 7133,00
tak si myslím, že z toho jen měsíčně teda do nákladů těch 4123,93??? jako nájem? děkuji, moc jste mi pomohl ...
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
13. 3. 2006 17:37
Dobrý den,
nedávno jsem sem psal dotaz, trochu se do něj ďoblo, ale stále nevím, co s tím:
Od 1/2004 jsem měl leasing na Octávku, celková měsíční splátka byla 7133 (z toho splátka ceny 4123,93), bývalý účetní mi za rok 2004 uplatnil do přílohy 1 částku 4123,93 x 12 = 49487.
Celý rok 2005 jsem pokračoval ve splátkách ale v prosinci po zaplacení dvanácté splátky, jsem auto vrátil do autobazaru a doplatil si na jiné, které už nebudu dávat do podnikání.
Byl jsem tady odkázán na ZDP § 24 odst.6, ale moc tomu nerozumím, domnívám se, že tedy v tomto případě udělám v DP přesně to co můj bývalý účetní tzn. dám do přílohy 1 těch 49487 a tím to bude vyřešený, prostě finanční nájem skončí, chápu to dobře? Moc díky za rady.