Účtování v SVJ

• (neregistrovaný)

14. 3. 2006 13:40

Prosím o radu. Byla jsem požádána o účtování nově ustanoveného SVJ. Máte prosím někdo zkušenosti jaký je vhodný účetní program při účtování tohoto typu organizace? Pracuji jako účetní v přísp.organizaci a s SVJ nemám žádné zkušenosti. Podle toho co jsem našla v dostupné literatuře, tak se jedná o podvojné účetnictví. Pokud bych účetnictví SVJ /10 bytů/ zpracovávala na živn.list, jakou bych měla asi požadovat cenu za moje služby?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 14. 3. 2006 14:26

Ivana (neregistrovaný)

Re: účtování v SVJ
      Naše účetní, která zpracovává nejen účetnictví pro náš dům si účtuje 110 Kč/1 byt. V regionálním tisku jsem
      viděla nabídku za 90 Kč/byt.

• 14. 3. 2006 14:36

graver (neregistrovaný)

Náš správce 180/byt, v tom je účetnictví, daně vč. DP, pojištění, zprostředkování služeb, zajištění povinných služeb (revize, komíny...), zajištění (nikoliv úhrada) údržby, právní servis, sledování novinek, upozorňování na povinnosti SVJ - prostě veškerá agenda, která mě napadla, když jsem psal smlouvu.

• 14. 3. 2006 14:50

Ivana (neregistrovaný)

No ta naše správkyně-účetní za 110/byt také dělá všechno, co uvádíte, Gravere.

• 14. 3. 2006 14:59

graver (neregistrovaný)

Vždyť já se nepřu ani jí neberu byznys. Jen konstatuji, co a za kolik dělá náš správce.

• 14. 3. 2006 15:05

graver (neregistrovaný)

Ještě pro doplnění: nechci se přít o komplexnosti služeb a ceně za ně, ale to, co dělá správcovská firma, je agenda pro pěkných pár lidí, ne pro jednu účetní (např. náš správce je bytové družstvo o několika desítkách zaměstnanců). Jediná účetní může snad zvládnout právě to účetnictví, pokud to chce dělat pořádně. A jestli budete mít pouze jedno SVJ o deseti jednotkách, tak je diskuse o ceně nerelevantní - bavíme se o tom, jestli vám to hodí 1000,- nebo 2000,- měsíčně?