Re: cena nemovitosti - odpisy
Co se týká poplatků za úvěr a úroky z úvěru máte možnost se rozhodnout, jestli to chcete přímo do nákladů nebo do pořizovací ceny budovy. Je to podle § 47 odst.1 vyhlášky č.500/2002 Sb. - ale mělo by to být někde písemně okomentováno - nejspíš ve vnitřní směrnice - nebo dodatku ke směrnici.
Co se týká ostatních nákladů - tak ty bych dala do pořizovací ceny budovy - jsou to prokazatelně náklady související s pořízením budovy - tak trochu vlastním citem to posuďte. Pokud se na to necítíte - ve Zlíně je společnost zabývající se zařazováním majetku najdete je na internetu - www.volny.cz/siak
letos poprvé jsme využili jejich služeb a nelituji - jsou opravdu výborní.
ahoj
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
16. 3. 2006 13:08
Co všechno se načíst do pořizovací ceny budovy na odepisování?
Ke koupi nemovitosti jsme vyřizovali úvěr - poplatek za úvěrovou smlouvu, úroky z úvěru, odhad nemovitosti do ceny budovy nebo přímo do nákladů?
Nemovitost jsme koupili v dražbě, složili jsme dražební jistotu 2mil Pak máme dohodu s firmou "A" která koupila pohledávky firmy "B" jejiž nemovitosti jsou předmětem dražby, podle dohody budeme dražit max do výše 3mil. Vydražili jsme za 2,8mil. a podle dohody rozdíl ve výši 200tis jsme zaplatili firmě "A" + jsme jim zaplatili náklady řízení které vznilky ČR asi 15tis. Pokud bysme se s firmou "A" nedohodli dělali by nám při dražbě problémy.
Podle dohody byla částka 1.015tis v úschově u advokáta, který pak vyplatil 800tis soudu a zbytek 215tis. firmě "A"
Poplatek za úschovu do ceny budovy nebo přímo do nákladů?
A co těch 215tis. které jsme zaplatili firmě "A", do ceny budovy nebo do jiných výdajů které neovlivní základ daně? Předpokládám že přímo do nákladů to dát nelze.
Tak snad jsem to moc nezamotala :-) pokud má někdo zkušenosti budu ráda, když poradí. děkuju