Hlavní navigace

Zdanění DPP a autorské smlouvy

  • (neregistrovaný)

    23. 10. 2014 20:35

     Dobrý den,
    žádám o radu, abych si vyjasnil svou situaci ohledně danění DPP + autorské smlouvy

    Jsem student VŠ a budu jím do roku 2016.
    Začal jsem pracovat na DPP. Jedná se o první měsíc, tedy první plat jsem ještě neobdržel. Pracuji ve státní instituci. V práci strávím zhruba 80 hodin měsíčně s hrubým výdělkem zhruba 12 000 Kč (150Kč/hod). V práci jsem podepsal daňové prohlášení. Toto prohlášení mi zajistí slevu 2 070 Kč ze srážkové daně? Liší se nějak daň pro studenta při výdělku nad/pod 10 000 Kč? A předpokládám správně, že daňové přiznání za toto DPP nemusím podávat, když už jsem podepsal daňové prohlášení?

    A ještě se mi naskytla možnost překládání u agentury (sídlící v ČR) a tato činnost by byla vedena formou autorské smlouvy. Ve smlouvě je uvedeno, že veškeré mnou provedené překlady budou zaúčtovány dohromady na konci měsíce a následně vyplaceny. Dále je uvedeno, že se jedná o hrubou platbu, a že za případné zdanění odpovídám já, jako překladatel.
    Chci se tedy zeptat, jakým způsobem by se takový příjem danil? Dále zda se to nějakým způsobem nekryje s výše zmíněnou DPP?
    A ještě poslední dotaz, zda by se mi případně kvůli překládání vyplatilo založit živnostenský list?

    Děkuji,
    Ondřej Česák

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 10. 2014 11:17

      Annika (neregistrovaný)

      DPP - hrubý výdělek do 10000,-, pojistné se neodvádí, nad 10000,- odvádí se sociální a zdravotní jako u normálního zaměstnání 11%.
             Daň - při nepodepsaného prohlášení je srážková daň, při podepsaném prohlášení je zálohová daň a možnost odečíst slevu 2070.
      Daňové přiznání podávat kvůli DPP nemusíte, jen pokud by byl souběh více pracovního poměrů. Pokud by Vám vycházela platit daň, je možné ještě uplatnit slevu na studenta. viz zde: http://www.jakpodnikat.cz/dohoda-provedeni-prace.php