Re: prosba na BDM - pronájem
*** Pokud jsou to zálohy na základní služby, které sám neposkytuje a pak zúčtovává (el., otop, voda,..), pak je tam nezahrnujte. Vezměte "čistý" pronájem (tak jako byste to dělala v účetnictví - zálohy taky nejsou výnosem a nákladem :-)))) Oporu to má v pokynu 190. Proč nemá na dílnu smlouvu? I kdyby uplatňoval výdaje paušálem, tak by měl vést evidenci pohledávek (§9/5 a 6) a bez nějaké smlouvy to jde ztěžka. ***
Re: prosba na BDM - pronájem
No kdyby šlo jen o ty byty, tak to chapu. Na dilnu nema smlouvu proto, ze by pry musel s ohledem na zivnostensky zakon udelat nejaky socialni zarizeni nabo tak nejak (vse pry ma domluveno s pravnikem a smlouvu proste nema a mit nebude).
Takze bych to tedy videla na zdaneni celych 11tis.
Takze sečtu ty příjmy s odečtením záloh na sluzby a poté ještě v daňovém přiznání odečtu paušální výdaje? V šabloně z této stránky mi tam ty výdaje procentem skáčou samy.
Jste strašně hodná!! Dík!!!
Ivana
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
28. 3. 2006 22:47
Dobrý den,
opravdu jsem pročetla všechno v diskuzi, ale raději bych si s Vámi chtěla odsouhlasit svoje myšlenky.
Strejda pronajímá 2 byty a dílnu ve své nemovitosti.Na byty má smlouvu, ve které jsou vyčísleny zálohy a nájemné zvlášť. Na dílnu smlouvu nemá a přijímá 11tis. měsíčně. V nemovitosti nebydlí.
Vzhledem k tomu, že nemá na dílnu smlouvu, uplatním tedy výdaje ve skutečné výši. Takže do příjmů dám nájemné z bytů včetně záloh na služby+nájemné za dílnu. Do výdajů dám veškeré výdaje za spotřebu energií. Rozdíl daním.
Jaké doklady jsou potřeba k prokázání výdajů? Zaplacené zálohy? Stačí platební kalendář na zálohy? Nebo až finální faktura? Jak při vyúčtování záloh?
Já jak účtuju v podvojném účetnictví, tak mě jakékoliv jiné účtování přijde hrozně komplikované a nelogické... :-)
Předem moc děkuji za pomoc.
Ivana