Hlavní navigace

Založení reklamní agentury

  • (neregistrovaný) 83.208.153.---

    7. 11. 2014 13:49

    Dobrý den,

    prosím o radu ohledně založení reklamní agentury. Chtěli bychom jí založit ve dvou (oba grafici a s obchodními zkušenostmi).
    Do budoucna bychom uvažovali o přepisu na s.r.o., ale na to ze začátku nejsou peníze.
    Je nějaký vhodný způsob jak takovéto podnikání založit?

    Děkuji za odpověď.

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.

    • 7. 11. 2014 17:51

      MonikaSh

      Ideální by bylo založit SRO. 1.000,- dáte za výpis ze živnost. rejstříku, 6.000,- za zápis do O.R., X,- notáři a vklad je od 1,- Kč, kterou můžete kdykoliv navýšit.
      Jako fyzické osoby, si oba vyřídíte živnostenská oprávnění, založíte sdružení podle nového občanského zákoníku (+poplatek právníkovi, který smlouvu o sdružení sepíše, pokud to nezvládnete sami) a budete podnikat. Pokud pak založíte SRO, musíte si živnostenské oprávnění založit znovu, bo nejde převést z fyzické osoby na právnickou.

    • 21. 11. 2014 20:39

      Petr Šinagl - AAC&S (neregistrovaný) 62.201.23.---

      Především si musíte dobře ujasnit a sjednat Vaše vzájemné vztahy v podnikání - kdo do toho vloží kolik peněz, majetku, kdo kolik a jaké práce, kdo za co bude zodpovídat, o čem rozhodovat, jak to bude s vlastnictvím při podnikání nabytého majetku, jak si budete dělit výdělky, nakolik bude účast každého z vás převoditelná na další osoby, ..., ... - to vše samozřejmě nikoli jen z pohledu počátečního velkorysého nadšení, ale především z hlediska budoucnosti - a to i takové, kterou si nepřejete (např. úraz, úmrtí, osobní finanční maléry, rozhádání se, ...).

      Realita je taková, že je spíše zázrak, když se společníci po letech společného podnikání (což je fakticky "ponorka") nerozhádají - ať už kvůli různému názoru na užití vydělaných peněz (co do množství i účelu), kvůli následkům některého ze špatných rozhodnutí (kterých každý nevyhnutelně uděláte spoustu), kvůli různému názoru na množství úsilí věnovaného společné firmě, etc, etc, etc - vše uvedené se každému z vás bude za pár let (či vydělaných milionů) jevit úplně jinak, než dnes (a když ne hned vám, tak někomu z rodiny). Pak už je ovšem pozdě na řešení základních pravidel vzájemného vztahu ve/k firmě, jejichž "malicherné" ujasnění a sjednání se v prvotní euforii začátků přešlo mávnutím ruky (či v horším případě se vynechalo úmyslně ve snaze nekazit si rozjezd přiznáním tušeného rozporu = časované bomby v základech).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).