Hlavní navigace

Nákup v EU a prodej v ČR

  • (neregistrovaný) 84.21.126.---

    13. 11. 2014 17:49

    Zdravím, chystám se na nákup z EU a následný prodej zde v ČR (OSVČ vedlejší) ... Zatím jen přes aukro. Obrat třeba do 10k měsíčně... Poprvé i méně... Jak to půjde...

    Ke své práci budu  potřebovat počítač ( kupován jako použitý bez faktury) , fotoaparát, mobil, tiskárnu atd...

    Všechny tyto věci mám. Musím je vložit do firmy ? A co třeba náklady za el. energii, telefon ? Musí se přiznávat i když jsou zanedbatelné ?
    Spotřebu el. energie bych asi ani nedokázal vyměřit... Telefon bych musel mít jiný s extra sim...

    Je potřeba vše "hrotit" ? Nebo do začátku můžu používat své osobní věci ? A jako internetový prodejce nevykazovat skoro žádné náklady ?

    Bydlím s rodiči, sídlo bude tedy jejich dům. Jsou v případě problému ohroženi ?

    Případně na co si dát pozor...

    Děkuji :)

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.

    • 19. 11. 2014 10:50

      Petr Šinagl - AAC&S (neregistrovaný) 62.201.23.---

      Výdaje nemusíte uplatňovat žádné - daní se příjmy snížené o ty výdaje, které uplatnit sama chcete (a zákon je zároveň
      uplatnit dovoluje).
      Ve vašem případě předpokládám, že buď uplatníte výdaje paušálem (60% z příjmů), nebo dle skutečnosti doloženou pořizovací cenu prodaného zboží.

      Do "firmy" nic vkládat nemusíte, klidně můžete používat své věci - jejich nezahrnutím do tzv. "obchodního majetku" se pouze připravujete o možnost uplatnit výdaje na jejich pořízení/užívání v daňově uznatelných výdajích - a to ještě jen v případě uplatňování skutečných výdajů, protože v případě uplatnění výdajů paušálem se žádný "obchodní majetek" vůbec neeviduje (není proč, když všechny výdaje nahrazuje paušální % z příjmů).

      Co se domu rodičů týče, nemá na něj výkon vaší podnikatelské činnosti (OSVČ) žádný vliv. Jen byste podle živnostenského zákona měla někam ke dveřím/vrátkům umístit cedulku "označení provozovny" s uvedením svého jména a IČO.

      Z hlediska DPH si musíte hlídat nejen tržby (při obratu nad 1.000.000,- Kč za kterýchkoli 12 kalendářních měsíců po sobě jdoucích se stáváte plátcem DPH), ale i nákupy zboží z jiných států EU (po překročení 326.000,- Kč v kalendářním roce se stáváte tzv. "identifikovanou osobou" a musíte svému berňáku přiznávat a platit tuzemské DPH z nákupu tohtoto zboží) a případně i poskytování či přijímání služeb mimo ČR (aby z vás neudělalo "identifikovanou osobu" s výše uvedeným důsledkem). V této souvislosti pozor na méně zkušené účetní či "poradce" - jsou stále tací, co si přečtou jen §6g zákona o DPH a zapomenou na existenci §2a/2/a téhož zákona.

      Co je však pro Vámi popsané podnikání nejpodstatnější - vaši zákazníci budou mít vůči vám všechna zákonná práva spotřebitele vůči prodejci, tedy i právo vrátit zboží do 14-ti dní bez uvedení důvodu, právo na reklamace (slevou, opravou,či vrácením ceny) po dobu 2 let, přičemž vy vůči svým dodavatelům tato práva nemáte = tedy všechny takto vzniklé výdaje (zákazníky vrácené zboží včetně poštovného tam i zpět, slevy, výdaje na opravy, ...) budete muset platit ze svého. Počítáte s tím v kalkulaci prodejní ceny ? Nebo vás první reklamace/vrácení připraví o veškerý výdělek ?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).