Re: Objasnění pojmů
*** Zkusím volně, když tak mě někdo poopraví nebo doplní:
účetní případ - to, se vlastně stalo. Na faktuře to máte v té části, za co se vlastně fakturuje (zboží, služba,...)
doklad - to je třeba ten kus papíru, který musí mít své náležitosti, aby se považoval za účetní doklad
zápis - to, jak to zapíšete do účetnictví (datum, obsah, kontace,...)
záznam - to je jakási forma toho zápisu (tohle asi do češtiny přeložit nedokážu) ***
Re: Objasnění pojmů
Ve velké firmě, kde je spousta administrativních pracovníků, se to samozřejmě dělá, protože každý má své kompetence a svou zodpovědnost. Teď jsem ve firmě, kde to kromě mne nikdy nikdo zaúčtovat nemůže, takže podepisovat všechno považuji za blbost.
Ovšem nevím, co mi na to řeknou hoši z FÚ.
Re: Objasnění pojmů
Děkuji moc za odpovědi. Konečně se v tom trochu orientuji :-)
Ještě jsem narazila na jednu věc. Účetnictví může být vedeno s použitím technických prostředků, což je předpokládám např. účetní software.
Musí v takovém případě účetní jednotka tisknout sestavy účetního deníku a hlavní knihy nebo stačí, že je vede na počítači?
Nikde jsem to v zákoně nenašla, že by deník a hlavní kniha musely být "písemně". Jak se to dělá v praxi?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
12. 4. 2006 14:51
účetní případ, záznam, zápis, doklad???
Definice mám před sebou, ale jak vypadá v praxi? Vysvětlí mi to někdo např. na vystavené faktuře?
Díky moc asi pro Vás hloupý dotaz :-)