Zodpovědnost za účetnictví

• (neregistrovaný)

15. 4. 2006 19:02

Dobrý den. prosím Vás, chci se zeptat: Dělala jsem v jedné účetní firmě, ale již dva měsíce tam nepracuji. Teď se ale vyskytlo pár chyb které jsem tam udělala a šéf mi to chce dát k náhradě. Lze to ale tak udělat když jsem nepodepsala žádnou hmotnou odpovědnost? A navíc tyto chyby se týkají jen špatných datumů. Prostě malé chyby.A do jaké výše mi to může dát k úhradě? Děkuji moc za rady a jsem s pozdravem.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 15. 4. 2006 21:16

alča (neregistrovaný)

Re: Zodpovědnost za účetnictví
      Nechte ho ať Vás zažaluje. Nyní už vlastně podle mě nemáte žádný právní vztah. A nevím, jak by bez žaloby od Vás ty peníze chtěl dostat , když mu je dobrovolně nedáte a jestli je to nějaká malá částka , tak to asi neudělá. Podle mě to jenom zkouší. Účetní kanceláře bývají většinou pojištěné. Ne. Vyčkala bych. Napřed by Vám stejně musel poslat předžalobní upomínku a až potom bych jednala.

• 15. 4. 2006 21:29

J.S. (neregistrovaný)

Souhlasím, hlavně nic nepodepisujte a všechno si pořádně rozmyslete. Každý děláme malé chyby, to je nesmysl abyste to platila. Žádný slušný zaměstnavatel by to po zaměstnanci nevymáhal, to je můj názor.

• 15. 4. 2006 21:17

. (neregistrovaný)

Rozsah náhrady škody

§ 179 Rozsah náhrady škody

(1) Zaměstnanec, který odpovídá za škodu podle § 172, je povinen nahradit zaměstnavateli skutečnou škodu, a to v penězích, jestliže škodu neodčiní uvedením v předešlý stav.

(2) Výše náhrady škody způsobené z nedbalosti nesmí přesáhnout u jednotlivého zaměstnance částku rovnající se čtyřapůlnásobku jeho průměrného měsíčního výdělku před porušením povinnosti, kterým způsobil škodu. Toto omezení neplatí, byla-li škoda způsobena v opilosti, kterou si sám přivodil, nebo po zneužití jiných návykových látek.

• 15. 4. 2006 21:29

Eva M. (neregistrovaný)