POHODÁŘI - pomóóc!!

• (neregistrovaný)

5. 6. 2006 14:23

POHODÁŘI, pomozte prosím. Prvně zpracovávám uzávěrku v POHODĚ. Zadala jsem si účetní závěrku, kdy se mi aktiva a pasiva převedeou na konečný účet rozvážný=702 a účty 5xx a 6xx na účet 710-účet zisku a ztrát.Toto vše mi program provedl-v účetním deníku vidím, ale zpracoval aji např.účet 261!!! jednou naúčtoval 702/261 s plusem a jednou smínusem? Proč? Samozřejmě že účet 261 mám k 31.12. zústatek nulový!! Psala jsem na Horkou linku, ale stále žádná odpověď a DP se blíží!!

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 6. 2006 16:16

Vlasta (neregistrovaný)

Re: POHODÁŘI - pomóóc!!
      Ze stránek Stormware:
      http://www.stormware.cz/update.asp

V roce 2005 bylo do programu doplněno sledování pohybů na účtech, na které se účtuje v cizí měně. Při účetní uzávěrce se převádí zůstatky analytických účtů podle jednotlivých měn, proto se v účetním deníku může k jednomu analytickému účtu vyskytnout několik převodů. Nejčastěji se vytvoří dva záznamy, přičemž jeden eviduje převod v Kč a jeden v cizí měně. Součet těchto převodů je skutečným zůstatkem analytického účtu v Kč.
      Sledování pohybů bylo do programu zařazeno během roku 2005. V účetním deníku v roce 2005 existují zápisy, které do verze LÉTO 2005 neevidovaly na účtech pohyb v cizí měně. Teprve při jejich následné editaci nebo při vytváření nových záznamů od verze LÉTO 2005 byl tento pohyb v cizí měně evidován.
      Po uzavření účetnictví roku 2005 (tzn. po datové uzávěrce) je tedy nutné v agendě Počáteční stavy účtů opravit zůstatky v cizí měně na správné. Plnohodnotné využití sledování cizích měn v účetním deníku je tak možné až od tohoto účetního období t.j. od roku 2006.