Hlavní navigace

Volná živnost

• 164.215.124.---

20. 7. 2015 1:09

Dobrý den,

do nedávna jsem byl student, a mám zaměstnání, a k tomu plánuji v brzké době také založit živnost na vedlejší činnost, jedná se o výdělek z internetu. Už jsem si o tom zjistil nemálo informací, a chci se tady přesvědčit, jestli se pletu. A k tomu, mám taky pár začátečnických otázek, hlavně co se týče účetnictví. Jsem úplný laik, co se týče živnosti, a takových věcí. Takže se předem omlouvám, jestli najdete nějakou hloupou, či nesmyslnou otázku.

1) Co se týče dání a pojištění, tak v tom mám snad jasno. Uplatním paušální výdaje (což znamená, že pro pojištění a daně je můj skutečný zisk jen 40%) a na začátku roku vyplním jednoduše interaktivní formuláře jak DP, tak i přehledů o příjmech a výdajích - co se týče obou pojišťoven, a následně už mi vyskočí, kolik mám vlastně platit. Procentuálně jsem si to pro rok 2014 zkoušel a vychází to. Ještě dodám, že zisk z podnikání by se měl rovnat součtu všech faktur, jestli jsem to dobře pochopil.
    2) Účetnictví – vedení faktur.
    a) Faktury musím archivovat 10 let jen v případě kontroly, a nic s nimi nedělám, nikam je neposílám, jen archivuji.
    b) Téma faktury? Co se týče tématu faktury, ono to není tak jednoduché upřesnit, ale mám dojem, že na tématu asi ani nezáleží.
    c) Peníze jdou z USA, tedy měna je v dolarech. Můžu do faktury jednoduše nacpat koruny, které mi již přijdou na BÚ? Nebo se s tím musím štvát v dolarech?
    d) Jak často musím fakturovat, asi by si měla za každý „zisk“ udělat jedna faktura, ale dělat třeba 50 faktur za den? Kdo pozná, když udělám jednu fakturu za měsíc, když mi přijdou peníze na účet.